Kari Traa og Bureau går på trynet i ny kampanje
Kari Traa frir til (norsk)amerikanere med ny kampanje i samarbeid med Bureau.
– IKEA har innført mange svenske uttrykk i USA, men du skal lete godt for å finne noen som kan et eneste norsk ord. Bortsett fra «Uffda», da. Takk, Fargo og norskamerikanere i Minnesota og Wisconsin, sier kreativ rådgiver Snorre Martinsen i en pressemelding.
«Uffda» er også navnet på Kari Traa sin siste globale kampanje. USA blir et viktig marked for merkevaren, som produserer sportsklær for kvinner.
– Da vi først hørte idéen i fjor, ble vi umiddelbart solgt, forteller markedssjef i Kari Traa, Karoline Hegbom. Uff da-holdningen representerer en unik blanding av humor, selvironi og styrke. For oss i Kari Traa resonnerer det ekstra godt, for vi har alltid fokusert på viktigheten av å ikke ta seg selv for seriøst og å kunne le av livets utfordringer.
Kampanjen, der ulike kvinner går på trynet, faller eller feiler, er fotografert og filmet av Cathrine Wessel og produksjonsselskapet Tinagent.
Også Kari Traa selv har vært involvert i kampanjen. Både som gründer – og som lokal guide på Voss der alle opptak er gjort.
– «Uff da»-haldninga er viktig for meg på så mange nivå. Ho representerer ærlegheit, sårbarheit og fellesskap. Me lever i ei verd der perfeksjon ofte blir framheva, men det å kunne vere ekte og open om våre 'uff da' øyeblikk skapar eit sterkt band mellom menneske, sier Kari Traa.
I disse dager er kampanjen å se på utendørs og digitalt i sentral-Europa, USA og Skandinavia.
– Det er ikke hver dag vi får lov til å lage en global kampanje for en norsk merkevare, sier Snorre Martinsen i Bureau. Så dette er ekstra stas for oss! Vi ble selv overrasket da vi forstod hvilken posisjon Kari Traa har ute i verden. Nå håper vi å bidra til at det blir enda tydeligere hva som skiller dem fra alle andre sportsprodusenter: Kari Traa tør å gå på trynet!
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no