Petter Northug med sin VM-burger.

Petter Northug og Burger King lanserer VM-burger

Petter Northug og Burger King lanserer en egen burger som er laget av skikongen selv.

Publisert

Dette er den tredje og siste pulsen i kampanjen «Veien til VM», som startet i januar.

Kampanjen spilte på ønsket om å få Northug til Ski-VM i Trondheim, men avslører nå sin egentlige hensikt: å føre Northug til VM i Trondheim for å lansere sin egen signaturburger.

– Dette er ikke første gang jeg leverer når det gjelder som mest. Northugs Truffle Gourmet smaker like godt som å slå svenskene, så jeg kan ikke være annet enn svært fornøyd, sier Northug i en pressemelding.

– Det har vært fantastisk å se engasjementet rundt kampanjen. Northugs Truffle Gourmet er en premium burger som gjenspeiler Northugs legendariske karriere og kompromissløse vinnerskalle. Denne burgeren er et vinnerprodukt, akkurat som Petter, sier Stein Leidland, markedssjef i Burger King Norge.

Kampanjen er utviklet av Passion Marketing Agency, som har stått bak det kreative konseptet og gjennomføringen.

– Dette har vært en fantastisk kampanje å jobbe med fra start til slutt. I tillegg til reklamepulsene har vi fokusert på responsiv aktivering i sosiale medier og PR-stunts som har skapt stor oppmerksomhet, sier Vegard Arntsen, daglig leder i Passion Marketing Agency.

Teamet som har jobbet med kampanjen er Stein Leidland (markedssjef, Burger King), Thea Heber Bjørndal Iversen (kreativ leder, Monologtheateret), Haakon Bell Pedersen (prosjektleder, Passion), Vegard Arntsen (rådgiver, Passion), Julia Orlando Solemsli (kreatør og art director, Passion) og Rasmus Kongsøre (Kongsøre Foto). 

Se video:

Powered by Labrador CMS