Scandinavian Explorer vil satse internasjonalt
Turistene kjøper klærne deres i Norge, nå vil de og møte dem på hjemmemarkedet.
– Vi har hatt dialog med Frend siden 2021. Siden da har vi visst at vi skulle gjøre noe sammen en gang i fremtiden, og nå er tiden inne, sier Michael El Younoussi Karlsen, daglig leder i Scandinavian Explorer, i en pressemelding.
Scandinavian Explorer har bygget en sterk merkevare rundt sine klær, som turister i Norge ofte kjøper og oppsøker igjen når de kommer hjem.
Med en vellykket fysisk tilstedeværelse i turistbutikker, har merket betydelig potensial for å vokse internasjonalt.
Med Frend Digital som partner ønsker Scandinavian Explorer å optimalisere alle aspekter av sin digitale tilstedeværelse, inkludert DTC (direkte til forbruker) og B2B (forhandlerportal).
Frend Digital skal levere en komplett teknologipakke som inkluderer ERP-rådgivning, IT-drift, CRM, og samhandling. Designpartneren B&Y skal stå for et nytt og moderne design som hever merkevareopplevelsen både på nett og i andre kanaler.
– Det er inspirerende at Scandinavian Explorer gjør funksjonelle klær tilgjengelig for alle. Vi ser muligheter for å forbedre design og kommunikasjon for å styrke deres budskap. Vi gleder oss til å følge nettbutikkens utvikling og er spente på vårt samarbeid fremover, sier Felix Bryngell, prosjektleder i B&Y.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no