Paradise Hotel-installasjonen var å se på Jernbanetorget fra 6. til og med 19. januar.

Så mye betalte Viaplay for «jokkebua» utenfor Oslo S

Viaplay reklamerte for den nye sesongen av Paradise Hotel utenfor Oslo Sentralstasjon i 14 døgn til sammen, og betalte deretter.

Publisert

Tidligere i januar skrev KOM24 om Viaplays reklamestunt utenfor Oslo S for realityserien «Paradise Hotel».

I det Viaplay kalte for en «jokkebu», kunne forbipasserende få en sniktitt inn på et hotellrom med en seng der en dyne gikk opp og ned. Målet var å skape oppmerksomhet rundt den nye sesongen.

Installasjonen stod utenfor Østbanehallen i totalt 14 døgn, fra 6. til 19. januar i år. KOM24 har fått innsyn i svaret som Clear Channel fikk fra Bymiljøetaten da de søkte om å få plassere hotellrommet der på vegne av Viaplay. 

Der kommer det fram at det kostet 7 588 kroner i døgnet, og dermed 106 232 kroner totalt.

I selve søknaden fra Clear Channel er installasjonen omtalt som en «boks med profilerte vegger og kikkehull for å se inn. I midten av den lukkede boksen står det en seng med stor dyne over som beveger seg».

– Tanken var å skape oppmerksomhet og engasjement i forbindelse med premieren på Paradise Hotel. Vi spiller på humor og sex som virkemiddel for å sjokkere litt, men det er ment å være med et glimt i øyet, sa Eli Ponsonby, markedsdirektør i Viaplay, til KOM24 tidligere i januar.

I saken nedenfor kan du se video av installasjonen:

Powered by Labrador CMS