Så mye betalte Viaplay for «jokkebua» utenfor Oslo S
Viaplay reklamerte for den nye sesongen av Paradise Hotel utenfor Oslo Sentralstasjon i 14 døgn til sammen, og betalte deretter.
I det Viaplay kalte for en «jokkebu», kunne forbipasserende få en sniktitt inn på et hotellrom med en seng der en dyne gikk opp og ned. Målet var å skape oppmerksomhet rundt den nye sesongen.
Installasjonen stod utenfor Østbanehallen i totalt 14 døgn, fra 6. til 19. januar i år. KOM24 har fått innsyn i svaret som Clear Channel fikk fra Bymiljøetaten da de søkte om å få plassere hotellrommet der på vegne av Viaplay.
Der kommer det fram at det kostet 7 588 kroner i døgnet, og dermed 106 232 kroner totalt.
I selve søknaden fra Clear Channel er installasjonen omtalt som en «boks med profilerte vegger og kikkehull for å se inn. I midten av den lukkede boksen står det en seng med stor dyne over som beveger seg».
– Tanken var å skape oppmerksomhet og engasjement i forbindelse med premieren på Paradise Hotel. Vi spiller på humor og sex som virkemiddel for å sjokkere litt, men det er ment å være med et glimt i øyet, sa Eli Ponsonby, markedsdirektør i Viaplay, til KOM24 tidligere i januar.
I saken nedenfor kan du se video av installasjonen: