Viaplay spiller på sex og sjokk i nytt stunt:
– Vi er ferdige med «woke» Paradise!
Sex, sjokk og humor preger Viaplays dristige kampanje for årets Paradise Hotel. Nå håper de «jokkebua» på Jernbanetorget får folk til å strømme til skjermen.
Markedsføringsstuntet på Jernbanetorget i Oslo vekker oppsikt.
I det Viaplay kaller for en «jokkebu» får man en sniktitt inn på et Paradise Hotel-rom med simulerte sexscener. Med det håper Viaplay å skape oppmerksomhet rundt den nye sesongen av realityserien.
– Tanken var å skape oppmerksomhet og engasjement i forbindelse med premieren på Paradise Hotel. Vi spiller på humor og sex som virkemiddel for å sjokkere litt, men det er ment å være med et glimt i øyet, sier Eli Ponsonby, markedsdirektør i Viaplay, til KOM24.
Kampanjen kjører bredt både i digitale og tradisjonelle kanaler og spiller på humor og drama i det kreative uttrykket – elementer som det jo er mye av i Paradise Hotel.
– Paradise handler jo først og fremst om drama, intriger og menneskelige relasjoner, ikke ligging, men det er klart at sex er oppmerksomhetsskapende, fortsetter Ponsonby.
– Selvfølgelig litt ligging
Stuntet ble utviklet av Viaplays mediebyrå Mindshare, i samarbeid med Clear Channel, som sørget for å bringe ideen til live.
Ifølge Ponsonby har responsen så langt vært god.
– Stuntet har blitt delt mye i sosiale medier, og jeg så at Nettavisen lagde en SoMe-sak på det i går, så hittil er jeg godt fornøyd med oppmerksomheten. Alle reaksjoner jeg har sett har vært positive – folk ser humoren i det.
Kampanjen er en del av Viaplays bredere markedsføring for Paradise Hotel, som i år vender tilbake til sine røtter.
– Årets sesong er en av de bedre jeg har sett! Vi er ferdige med «woke» Paradise, nå er vi tilbake til drama, humor og intriger, og selvfølgelig litt ligging, sier Ponsonby.
Markedsdirektøren håper stuntet bidrar til at folk får lyst til å se den nyeste sesongen, og at Viaplay blir forbundet med programmer som engasjerer og underholder på en lettbeint måte.
Engangsstunt – foreløpig
«Jokkebua» blir stående på Jernbanetorget til og med 19. januar.
– Det er ikke mange plasser som er egnet i Oslo til denne type installasjoner. Jernbanetorget ble valgt pga. trafikk og størrelse på boksen, forklarer Ponsonby
Viaplay utelukker ikke flere dristige stunt i fremtiden.
– Det er et engangsstunt, men skal ikke se bort ifra at det kommer flere vågale uttak i fremtiden, det passer fint med innholdsstrategien vår, avslutter Ponsonby.