Dette er årets fagjuryer i Gulltaggen Award
– At så mange av de aller flinkeste ser verdien av juryarbeid og faktisk tar seg tid til å delta på det, er helt avgjørende for hele bransjens læring og videre utvikling.
Denne artikkelen er over to år gammel.
2. juni samler INMA bransjen for medier og kommunikasjon i Gulltaggen Awards for å premiere fjorårets jobber.
– Jobbene som ble sendt inn til fjorårets Gulltaggen viste hvordan koronautbruddet fikk mange til å tenke nytt og kreativt rundt det å digitalisere fysiske opplevelser i nye formater. Nå er imidlertid dugnaden over, og vi ser de mer langsiktige virkningene av hvordan pandemien har bidratt til å akselerere den digitale modenheten blant folk her i landet, sier årets jurygeneral Marita Viken fra Unfold.
Prisutdelingen hedrer digitale jobber som har utmerket seg gjennom nytenkning, kreativitet og godt håndverk, og 40 jurymedlemmer er klare for å gjøre sine faglige vurderinger i årets 9 kategorier som er fordelt under 4 overordnede fagdisipliner.
Håndplukket team
Jurygeneral Viken har med seg visegeneral Simen Hanssen fra Anorak, et håndplukket team på 4 juryledere og hele 40 eksperter innen sine fagområder til å vurdere hvilke arbeider som har vært de aller beste det siste året.
Fagdisiplinen Design og Teknologi ledes av UX-designer og daglig leder i Studio Netting, Kristin Kokkersvold. Hennes jury består av:
- Daniel Lied, partner og grafisk designer i PostPost
- Andreas Beining, daglig leder i Beining & Bogen
- Cecilie Tveter, head of UX i Northern Beat
- Marte Holmøy, design director i NoA Ignite
- Ingvild Alette Jensen, UX-designer i Manyone Oslo
- Haydn Evans, director of UX design og growth i Oda
- Ronny Ellefsen, designer i AntiDiffer
- Mikaela Folkestad, daglig leder i Schibsted Partnerstudio
- Tonje Jæger, leder i TRY Design
Fagdisiplinen Innholdsmarkedsføring ledes av innholdsleder i Schibsted, Erik Haukaas Aspaas. Han har i tillegg med seg:
- Christina Hanninen, editorial content manager i Elkjøp Nordic
- Øyvind Vederhus, byråleder, partner og rådgiver i Footprint
- Wenche Klundseter, strategisk rådgiver i Dagens Næringsliv
- Eirik Harildstad, sjef for merkevare og markedsføring i Vy (COO Ahead Group fra 1. mars)
- Marte Stinessen Schei, daglig leder i Max Social
- Pia Tryland, daglig leder i Chili Publications
- Jonas Rasch, innholdsredaktør i TRY Innhold
- Ingrid Louise Kvam, leder for innholdsproduksjon i Amedia Innholdsbyrå
- Geir Anders Rybakken-Ørslien, seniorrådgiver og innholdsprodusent i Spoon Agency
Fagdisiplinen Reklame og kommunikasjon ledes av kreatør i SMFB, Linus Hjellström. Han har med seg:
- Theis Roksvåg Pedersen, kreatør og tekstforfatter i Per Høj
- Gerd Stangeland, Art Director i Anti
- Sebastian Pandonis, creative i Anorak
- Rikke Sofie Jacobsen, kreatør i POL
- Zakarias Nadir, art director i Tante Randi
- Marcus Hassel, kreatør i TRY
- Ingrid Lea, advertising creative i Torny & Ingrid
- Matheus Hopland, creative i Good Morning Naug
- Gry Sagvolden, tekstforfatter og kreatør i Kitchen
- Ester, art director i Morgenstern
Fagdisiplinen Mediestrategi ledes av client director i RED dentsu X, Ricardo Cuilenheim. I hans jury sitter:
- Ole André Skarbøvik, kommersiell direktør i RiksTV
- Yngve Angelo, medierådgiver i OMD
- Martine Westvik, major client manager i Clear Channel
- Patrik Bergfjord, planning director i Per Høj
- Christian Thu, kommersiell direktør i Amedia
- Camilla Halleraker, managing director i Starcom
- André Thorsen, leder media og partner i Atyp
- Thomas Olsson, COO i Nord DDB
- Camilla Kolverud, fundraising- and marketing manager i Amnesty
– Jeg blir alltid så utrolig stolt av bransjen og engasjementet rundt den digitale utviklingen av fagområdet vårt når vi jobber med å sette sammen slike juryer. At så mange av de aller flinkeste ser verdien av juryarbeid og faktisk tar seg tid til å delta på det, er helt avgjørende for hele bransjens læring og videre utvikling. Å samle folk på tvers av aktørene i bransjen for faglige diskusjoner og en evaluering av om vi faktisk leverer godt nok i praksis på det vi snakker om er viktig hele tiden, er helt avgjørende for å bli gode, sier daglig leder i INMA, Camilla Grund.