Har vært med på å vinne fire løver i Cannes Lions – nå går hun til Varejo
Var med på å skape kampanjen «Manchester: Welcome to Zlatan».
Monita Marie Ness er nyansatt som strategisk rådgiver i Varejo.
Det melder byrået i en pressemelding.
Ness kommer fra rollen som Major Client Manager i Clear Channel, hvor hun har hatt strategisk ansvar for mange av Norges største merkevarer.
Hun har lang erfaring med experiential marketing og har blant annet vært med på å vinne fire Cannes Lions i løpet av karrieren.
– Jeg gleder meg til å pushe kreativitet og nytenking innenfor Experiential Marketing og utfordre markedet litt på status quo. Det blir veldig gøy å utvikle helhetlige konsepter på tvers av kanaler, og ta opplevelsesmarkedsføring til ett nytt nivå, sier Ness i pressemeldingen.
Monita Ness har ti år i London bak seg, og har erfaring fra Ocean Media Group og store opplevelsesbaserte kampanjer.
Blant annet hadde hun ansvaret for The Wimbledon Experience, hvor finalen ble streamet live til Westfield Square for de mange tusener som ikke hadde billetter.
Da Zlatan Ibrahimovic gikk til Manchester United var hun med på å skape kampanjen «Manchester: Welcome to Zlatan» med billboards som skapte stort engasjement både i pressen og i sosiale medier.
Etter tilbakekomsten til Norge, har hun vært med på å etablere den kreative avdelingen i Ocean Outdoor, og igangsatt Digital Creative Competition Nordics, en årlig konkurranse som hyller kreativitet i utendørskampanjer og premierer i kategoriene Non-profit og Commercial.
– At vi vikk Monita på kroken er kjempespennende og jeg er sikker på at med henne på laget vil vi kunne fortsette levere unike og kreative opplevelser for eksisterende og nye kunder, samtidig som vi kan tenke litt nytt og utenfor boksen, sier byråleder Camilla Lunde i pressemeldingen.