
– Vi vil bidra til en attraktiv landsdel
Norges deltakere i Young Lions Marketeers er klare.
(Sentralen) – Det føles veldig godt. Vi fikk vite det i forrige uke og vi har sittet og pirret for å få lov til å fortelle det, for vi er jo kjempestolt.
Det sier en synlig glad Marcus Punsvik til KOM24.
Sammen med Kristine Solli vant de den norske delen av Young Lions Marketeers og skal representere Norge i Cannes i sommer. De jobber begge i Sparebank 1 Nord-Norge som
– Vi ønsket å teste hvor flinke vi kan være. Vi får jo kort tid på oss med å komme opp med et konsept. I Norge fikk vi 72 timer til å lage et ordentelig godt konsept og se hvordan vi jobber som et team. I Cannes får vi enda korrtere tid på oss, sier Solli, som sier hun tror de har en sjanse i konkurranse mot de beste fra hele verden.
Oppgaven som skulle løses var å få mennesker til å bli på Svalbard i noe lengre tid, altså i flere dager, enn det som ofte er tilfellet.
Vinnerteamet satte søkelys på hele prosessen, og stoppet ikke opp med oppmerksomhet, men trigget også følelser noe som gjør at forbrukere endrer tankegang og handlinger. Med andre ord så presenterte de en løsning, og en årsak, til hvorfor man skulle bli på Svalbard lengre.
Juryen mente at duoen som vant hadde en konstruktiv og behagelig presentasjonsform, de hadde satt seg ordentlig inn i utfordringene som Visit Svalbard erfarer og ikke minst skaffet seg kjennskap til Svalbard som destinasjon. Løsningen trigget et behov hos målgruppene, samtidig som de gav Svalbard hovedrollen.
Begge jobber i bank og har deremed andre retningslinjer å forholde seg til enn de som jobber i byrå.
– Da er det utrolg gøy å komme med kreative konsepter når du klarer å holde deg innenfor de og likevel treffe med markedsføring og kommunikasjon, sier Punsvik.
Han sier dette også er i tråd med visjonen de har i banken.
– Vi vil bidra til en attraktiv landsdel, så det var en ekstra sukkerbit, sier han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no