TRY med ti Cannes Lions nominasjoner
Nå er Cannes Lions i gang for de norske byråene. TRYs jobber for IKEA håver inn nominasjoner.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Mange definerer Cannes Lions som VM i reklame og nå er 2022-utgaven endelig i gang.
Søndag kom nominasjonene i klassene Outdoor, Health & Wellness, Pharma, Print & Publishing and Radio & Audio Lions og TRY har forsynt seg grovt blant disse nominasjonene.
Hele ti nominasjoner har byrået stukket av med i alle klassene, fordelt på hele sju nominasjoner i Outdoors i klassen B02 (Consumer Goods) der de er nominert for deres kampanje for IKEA. Der kjemper de mot byrå fra Thailand og Sør Afrika.
De har og sikret seg nominasjoner i klassen F05 (Cultural Insight), F07 (Corporate Purpose & Social Responsibility) og F08 (Market Disruption).
I klassen Print & Publishing er de nominert i underkategoriene D05 (Cultural Insight), D07 (Corporate Purpose & Social Responsibility) og D08 (Market Disruption), alle for IKEA-kampanjer. Her møter de sterk konkurranse fra USA, Storbritannina, Canada og Tyskland, blant annet.
– Dette var en veldig hyggelig måte å starte søndagen på, sier Egil Pay, kreativ leder i TRY Reklame til KOM24.
Han sier at det er alltid gøy å dra til Cannes, men at det er enda morsomere når man har lodd med i konkurransen.
– Vi synes det er en veldig fin jobb selv, da er det ekstra hyggelig at jurymedlemmer fra resten av verden synes det samme. Nå får vi bare krysse fingrene og håpe på noe metall, sier han.
Også NordDDB har sikret seg en nominasjon i klassen Outdoor for deres jobb for McDonalds, Take Away Your Take Away. De er nominert i underkategorien E01 (Standard Sites) og møter konkurranse fra Netflix, Prime Video og byen Chicago, for å nevne noen.