Sollin Sæle har så langt i karrieren løver i bronse og sølv. Neste år går hun for gull.

Sølvløve-vinner Sollin Sæle skal «løve-øve» seg til gull neste år

Onsdag fikk kreatør Sollin Sæle vite at hun og Per Berge Moe drar til Cannes for å hente hjem en sølvløve.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det er kjempegøy. Og tenk at i år skal vi reise til Cannes og få oppleve det som er selve «Oscar-utdelingen» i bransjen, sier en glad Sollin Sæle til KOM24.

Sammen med kreatørpartner Per Berge Moe kom beskjeden onsdag, at de har sikret seg en sølvløve i den prestisjetunge konkurransen Cannes Young Lions.

I fjor ble det bronse, i år tar hun steget opp til sølv.

– Da satser jeg på at neste løve er av gull neste år, ler hun.

Setter av søndager til øving

Kreatørduoene i konkurransen har 24 timer til å jobbe med briefen. Da hun sikret bronse jobbet hun non stop hele døgnet.

– Det er utrolig krevende, og bidragene som vant i fjor var utrolig bra. Et sinnsykt nivå på alle bidragene.

Steget opp til sølv i år, tror hun skyldes fjorårets research.

– Vi snakket rett og slett med flere gullvinnere for å finne ut hva oppskriften er. Og det viser seg at de som vant gull brukte åtte timer av de 24 til å sove. Da skjønte vi at vi må jobbe smartere og ikke undervurdere det å være uthvilt.

Og målet er gulløve. Allerede neste år.

– Planen er å «løve-øve» hver søndag fremover. Nivået i Cannes er så høyt at skal vi lykkes, må vi investere tid på veien mot gull. Men det er selvfølgelig målet, for dette er den største og mest prestisjetunge konkurransen over alle konkurranser.

Utradisjonell finansiering

Men reisen til Cannes i år var ingen selvfølgelig. Det er en kostbar uke og duoen hadde i utgangspunktet ikke mulighet til å punge ut for deltakelse på den franske rivieraen.

– Det er svindyrt, men vi hadde så lyst til å vite at vi skulle reise dit i år. Derfor måtte vi finne en løsning for å finansiere turen.

Duoen lanserte derfor TikTok-ideer til 1000 kroner ideen. Totalt har de solgt 30 ideer, og neste uke kan vinnerduoen nyte Cannes og beviset at de er løve-vinnere.

– Ettersom vi vant Young Lions blir deltakerprisen noe lavere, så derfor har vi faktisk penger til overs. De skal vi gi bort til et byrå i Brasil, som i likhet med oss i utgangspunktet ikke har mulighet til finansiere en slik tur. Jeg vet ikke om det holder, men vi vil i hvert fall gi bort overskuddet slik at de er ett skritt nærmere.

Powered by Labrador CMS