Møbelringen spiller på humor i ny kampanje
Morgenstern leverer sitt første kreative konsept for Møbelringen.
Fire måneder etter at Møbelringen valgte Morgenstern som sitt nye reklamebyrå, er markedssjef Linda Trulsen klar med en ny merkevarekampanje.
– Vi ønsker at folk skal forstå, at Møbelringen er den gode hjelperen som inspirerer og møblerer hjemmet ditt – din komfortsone. Møbelmarkedet er tøft, så da er vi avhengig av å ta grep som både bygger merkevaren, men som også skaper kortsiktig salg i butikk og på nett, sier Trulsen i en pressemelding.
– Og når vi gjør det med glimt i øyet, må det bli en suksess, legger hun til.
Tøff konkurranse
Å velge nytt reklamebyrå, var et viktig steg for å profesjonalisere markedsarbeidet til Møbelringen.
Ni håndplukkede byråer ble invitert med for å konkurrere om jobben, men det var Morgenstern som til slutt trakk det lengste strået.
– Gjennom strategi og innsiktsarbeid har vi funnet en form innenfor de tilgjengelige rammene, vi tror passer Møbelringen godt. Det er en generisk bransje, så vi håper disse grepene vil hjelpe Møbelringen å få en tydeligere posisjon, sier Strategisk Rådgiver i Morgenstern, Carina Lladò.
Kreativt budskap
Ideen er ganske enkel: har du det komfortabelt hjemme, vil du helst bare være hjemme.
– Og la oss være ærlig, har man verdens diggeste sofa som står og venter, er det en ganske enkel avgjørelse å bare dra hjem, melder kreatørduoen Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg.
Merkevaresjef i Møbelringen, Karianne Myhre, forteller at de umiddelbart likte konseptet og de gjenkjennbare situasjonene som utspiller seg.
– Med kreativitet i budskapene og entusiasmen våre fageksperter i butikk har, ønsker vi å skille oss ut i bransjen, og hjelpe våre kunder med å finne sin komfortsone, avslutter Myhre.