Cathrine Myhren-Haugen, skal kommunisere for Mills framover.

Cathrine Myhren-Haugen er ny kommunikasjonssjef i Mills

Kaller det drømmejobben.

Publisert

Myhren-Haugen kommer fra jobben som kommunikasjonssjef i Ruter. Der har hun jobbet i åtte år fram til nå.

– Noe av det Ruter representerer er hverdagen til folk, og der er det noen fellestrekk med det Mills representerer, sier hun til KOM24.

Hun ramser opp flere produkter og omtaler dem som ikoniske, og hun gleder seg til å jobbe med flere kjente merkevarer. Hun kaller det rett og slett for drømmejobben.

Mills produserer og markedsfører flere matvarer under merkevarene Plantego’, Delikat, Mills, Vita hjertego’, Soft Flora, Olivero og Melange.

– Jeg er lidenskapelig opptatt av å bruke kommunikasjon som strategisk verktøy for å oppnå resultater. Fram til nå har jeg kjent Mills som forbruker, fordi jeg også er opptatt av matlaging. Derfor tenkte jeg at jobben som kommunikasjonssjef byr på flere spennende oppgaver, sier Myhren-Haugen.

Utenfra har hun gjort seg opp noen tanker om Mills sin merkevarestrategi.

– De har gjort en fantastisk jobb med å få en god plass i nordmenns bevissthet. På første arbeidsdag er det litt tidlig å si noe om konkrete planer framover, men jeg har allerede skjønt at det er mye bra folk her som jeg skal jobbe med.

Myhren-Haugen kommer til å rapportere direkte til Christopher Samways, som er administrerende direktør i Mills.

Hun har tidligere jobbet i NorgesGruppen, Statoil, SAS og senest Ruter.

– Jeg forlater et sted jeg er veldig glad i, og jeg er stolt over å ha bidratt i alt det viktige som Ruter gjør. Nå, etter åtte år, var det riktig timing å dra videre, sier Myhren-Haugen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS