Nordea inngår rekordavtale med Palmesus
Satsningen blir samtidig Nordeas flaggskip innenfor selskapets ung-strategi.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det føles utrolig godt å kunne få på plass denne avtalen som utgjør ny rekord for oss i sektoren bank og finans. Etter to år med berg og dalbane er det bare veldig godt å få med seg en partner som Nordea, som ser mulighetene i Palmesus som mediekanal og enabling plattform. Det kommer til å bli et helt fantastisk samarbeid som vil utfordre og sette standard, noe absolutt alle rundt oss vil nyte godt av, sier kommersiell direktør i Palmesus, Ketil Børstein Stensrud i en pressemelding.
Festivalen og banken har nemlig inngått et strategisk partnerskap.
Syvsifret beløp
Avtalen har en lengre horisont og utgjør et betydelig syvsifret beløp i året. Satsningen blir samtidig Nordeas flaggskip innenfor selskapets ung-strategi.
Palmesus er allerede utsolgt med 60 000 besøkende ventet til Sørlandets hovedstad 1.-2. juli i sommer. Artister som David Guetta, A$AP Rocky, Ty Dolla $ign, Armin van Buuren, Macklemore skal opptre og med nesten 90 prosent tilreisende, er det tydelig at unge voksne er klare for å slippe løs igjen etterto år med lockdown.
– Det er utrolig gøy for Nordea å være med når strandfesten endelig skal få slippe løs etter to år med pandemi. 2022 er også året vi ønsker å satse på de unge på mange ulike områder, både eksisterende og potensielle Nordea-kunder, sier leder av Banking Marketing & Communication, Cecilie Svegaarden i pressemeldingen.
Nordea vil være tilstede som partner både fysisk og digitalt, og vil også sikre tydelig tilstedeværelse ved å sende sin nyetablerte ung-redaksjon for å dekke festivalen i egne kanaler.
- I tillegg til god synlighet og tilstedeværelse under selve festivalen, er det kanskje viktigste for oss å fåpratet med og bli kjent med målgruppen «unge voksne» som besøker Palmesus, sier Svegaarden.
For Palmesus føyer Nordea-avtalen seg til rekken over nye rekordavtaler foran sommerens strandfest.
30 millioner i partnere
Aldri før har de kommersielle inntektene vært høyere og alt ligger nå til rette for et rekordår på alle mulige måter for det som etterhvert er blitt Norges største kommersielle festival.
- Vi tenker det hele fantastisk å kunne ha en sånn positiv kraft i ryggen som vi har våre med våre partnere. Gjennom pandemien har vi jobbet og stått på, og det er nesten rørende å se responsen i markedet – både fra publikum så vel som næringslivet. Hvis alt går veien i år, kan vi kanskje klare å overstige 30 millioner kroner i partnere, og det er langt mer enn en dobling fra siste arrangementsår i2019. Veldig stas! avslutter Børstein Stensrud