Demokratenes trolige presidentkandidat Kamala Harris og hennes PR-team utnytter et popkulturelt øyeblikk.
Demokratenes trolige presidentkandidat Kamala Harris og hennes PR-team utnytter et popkulturelt øyeblikk.

Norske reklametopper hyller Kamala Harris sin valgkamp

Presidentkandidaten utnytter et popkulturelt øyeblikk.

Publisert

– Det knytter positive assosiasjoner til Kamala. Enten man liker henne eller ikke, blir man glad av å se det. Man ler og smiler av Kamala som danser med grønt filter kombinert med en Charli xcx-låt. En låt mange liker. Det er kødd, men det er positivt, og det funker på hjernen, sier Sollin Sæle til VG.

Avisen har laget en sak på Kamala Harris sin valgkamp for å bli ny presidentkandidat for Demokratene mot Donald Trump.

Kampanjen retter seg særlig mot Gen Z etter at artisten Charli xcx natt til tirsdag norsk tid skrev på sin X-konto: «kamala IS brat».

Det er en referanse til sangen Brat som Charli xcx gav ut tidligere i sommer.

Og Harris sitt valgkampteam har tatt til seg dette og har blant annet oppdatert sin offisielle X-profil med et «Brat»-inspirert forsidebilde der det står «kamala hq».

Sæle sier til VG at det er noen unge, smarte folk i PR-avdelingen til Kamala Harris som står for grepet der man har utnyttet et popkulturelt øyeblikk.

Også TRY Dig-sjef Emilie Nøss Wangen hyller hva PR-teamet til Harris har gjort.

– Det er vanskelig å se for seg at Trump kunne gjort det samme. Det er feminint og ungt, noe man ikke assosierer med Trump, sier hun til VG.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS