#Sommerpraten
En hel sommer var Mats statist i HBO-serien Vikings
Festet med de store stjernene gjennom hele sommeren. – Mistet bakkekontakten et par år, men er blitt ydmyk igjen nå.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.
I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det Mats Muri Løberg, markedsfører i OptoScale, som svarer i Sommerpraten.
– Hva skal du gjøre i sommer?
Jeg og dama kickstarter ferien med en uke på Hvar, Kroatia.
Vi falt pladask for stedet i fjor, så selvfølgelig måtte vi tilbake. En by med pulserende liv, sinnssyk god mat og drikke, strandklubber åpne til de sene nattetimer – rett og slett gode vibes fra morgen til kveld.
Deretter går turen videre til Hellas for å henge med de greske gudene, før vi avslutter på hjemmebane med litt frisk, norsk fjelluft.
– Hva er ditt beste sommerminne?
Som student i Dublin, rotet jeg meg bort i HBO-serien Vikings en sommer. Her fikk jeg meg sommerjobb som statist, og tilbrakte sommeren som både viking, fransk kriger og engelsk gjøgler.
I tillegg til at det var godt betalt, fikk vi også festet mye på irske puber med de største stjernene – blant annet Gustaf Skarsgård og Travis Fimmel. Mistet bakkekontakten et par år, men er blitt ydmyk igjen nå!
– Favoritt-is gjennom tidene?
Fersk softis med deilig sjokolade-strø. Ingen over, ingen ved siden. Og ikke bare litt sjokoladestrø – MYE! Dette er viktig.
En kompis ga meg tips for noen år siden: «Spør alltid om du kan få ekstra sjokoladestrø i en egen boks.» Da kan du dyppe den flere ganger etter hverandre – hvis det er lovt å si …
– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden
Det finnes en rappkjeftet nordlending i Trondheim med navn Christian Amundsen Mevold. Etter å ha hatt større roller i forskjellige byråer, og er nå tilbake i manesjen i en ny markedsrolle hos Bitastad.
Christian har et skarpt øye for humor i reklame, så jeg tror vi fremover kan forvente oss mye spennende fra den fronten. PS: Han har betalt meg for å si at han er både kjekk og singel, and ready to mingle.
– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
Jeg er også en sucker for kampanjer med humor. Heldigvis ser det ut som humor virkelig er på vei tilbake i reklamen, etter noen år brakk.
Som en storfan av Christopher Walken, var det derfor rått å se at BMW under årets Super Bowl slo til med reklamen “Talkin like Walken”, en reklame med deilig humor og glimt i øyet.
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
Ikke vær redd for å ta plass, gjøre feil, skille deg ut.
Vi er altfor redde for hva som kan skje om ting ikke er helt A4 – noe som definitivt setter demper på kreativiteten.
I en verden hvor vi blir eksponert for mer reklame enn noen gang, samtidig som konsentrasjonsevnen er på sitt laveste, trenger vi reklame som er fresh og annerledes. Om du er ung og bommer 10 ganger, fortsett å gunne på! Den 11. gangen vil du treffe, og det er den som gjelder.
– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?
Kompani Lauritzen, kjendis!
Forhåpentligvis vil denne artikkelen hjelpe meg inn i kjendisverden, og da er første steg tatt. Ellers er jeg sterk på tellekanter i skapet, samt at jeg har et par solide daddy-jokes på lager som Dag Otto garantert er svak for.
Jeg har også en bra arbeidsmoral og positiv attitude som vil ta meg opp de bratteste fjell og dypeste daler. Går vi nå for å vinne Kompani Lauritzen 2029? Dere hørte det her først!
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no