Media Direct Norge styrker satsingen på event
Pierre Anderson går inn som ny key account manager og styrker event-teamet hos Media Direct Norge (MDN).
Det melder selskapet i en pressemelding.
Med ansettelsen ønsker MDN å satse enda sterkere på event i Nordisk Film Kinos kinosaler.
– Jeg ser frem til å komme i gang for fullt hos MDN. Event-markedet er svært så spennende, og er i full fremmarsj etter pandemien – jeg har stor tro på at vi skal utvikle markedet videre de nærmeste årene, sier Pierre Anderson i pressemeldingen.
Kinoreklameselskapet Media Direct Norge har de siste årene styrket sin satsing på eventer. I fjor arrangerte MDN rundt 300 eventer i kinolokalene. Det handler da om alt fra lukkede visninger for firmaer til større konferanser med nærmere 1 000 deltakere på Colosseum kino i hovedstaden.
Anderson har tidligere jobbet som salgs- og teamleder ved Colosseum kino. Han kommer fra stillingen som kinosjef ved Gimle kino i Oslo.
Markedssjef Christer Solberg hos MDN er glad for å ha fått Anderson på plass i lokalene.
– Vi merker en økt etterspørsel av ulike typer arrangementer. For oss ble event en skikkelig fin opptur i 2022. Den reisen ønsker vi å fortsette, sier han i pressemeldingen.
– Med sin unike kompetanse etter å ha gjennomført eventer på kinoer i en rekke år, er dette en drømmesignering for oss, sier markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge.
Media Direct Norge er Norges største salgsselskap på kinoreklame. Selskapet eies av Nordisk Film/Egmont.
– Styrkingen av event og partnerskap er også et ledd i det å knytte tettere bånd til nye og eksisterende kunder. Vi ser at satsingen bærer frukter, sier Christer Solberg.