Schibsted Marketplaces skal kutte 250 stillinger
Det skriver de i en pressemelding tirsdag morgen.
Den 24. juni vil Schibsted Marketplaces starte prosessen med å kutte kostnader, og dermed 250 stillinger i hele Norden.
Det skriver de i en pressemelding.
– Dette er ikke beslutninger vi tar lett på, sier Christian Printzell Halvorsen, som tok over som konsernsjef i Schibsted Marketplaces i for en måneds tid siden.
Han sier videre at etter salget av Schibsted Media, som ble fullført for halvannen uke siden, skal de nå jobbe for å forberede lønnsomheten til selskapet.
– Vi skal tilpasse oss dagens makroøkonomiske situasjon. Dette vil forenkle organisasjonsstrukturen vår, og fjerne kostnader. Ved å finne nye og effektive måter å jobbe på kan vi bedre dra nytte av posisjonen vår, og legge til rette for vekst i framtiden, sier Halvorsen.
Schibsted Marketplaces omfatter flere merkevarer, deriblant Finn.no, Lendo, Prisjakt og Helthjem.
I løpet av de neste månedene vil Schibsted komme i mål med utformingen av sin fremtidige strategi, organisasjonsoppsettet og de økonomiske rammene. Disse forventes å bli presentert på en kapitalmarkedsdag i fjerde kvartal 2024, står det i meldingen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no