Jonas Braaten skal lede SoMe-arbeidet til Digg Pizza
Influenseren har fått ny jobb!
Influenser Jonas Braaten har blitt ansatt som Head of Social Media hos Askeladden & Co-selskapet Digg Pizza.
– Det var en lang søkeprosess, og vi var mange om beinet. Jeg syntes stillingen virket utrolig spennende, spesielt fordi Digg er en start-up, sier han til KOM24.
Uutnyttet potensial
Stillingen er nyopprettet, og genererte stor interesse, med hele 400 søknader mottatt, ifølge Christian Ziesler, Head of Growth & Commercial i Digg Pizza. Han fungerer nå som daglig leder mens Gaute Ervik Bakke er i pappaperm.
– Søknaden fra Jonas var svært overbevisende. Han kombinerer lidenskap og kompetanse for faget, sier han.
Beslutningen om å lyse ut stillingen kom som et svar på erkjennelsen av at deres merkevare har solid fotfeste, men samtidig et uutnyttet potensial på sosiale medier.
Ziesler forklarer at markedsføringen av Digg hovedsakelig har fokusert på elementer som logo, farge, format, og ikke minst pizzaesken.
– Man kan stå med vår pizzaeske på en avstand på 100 meter hvor som helst i Oslo, og folk vil umiddelbart forstå at det er en Digg Pizza, sier han.
Selv om pizzaesken synes i sosiale medier, mener Ziesler at satsingen deres på disse plattformene ikke har stått i stil med resten av markedsføringsstrategien.
Den endelige strategien er ennå ikke fullt utarbeidet, men økt frekvens og synlighet er nøkkelfokuset.
– Vi er veldig sikre på at vi har den nødvendige kompetansen. Og ikke minst, vi har en utrolig leken og morsom merkevare å arbeide med, sier Ziesler.
Frie tøyler
Braaten forteller at selv om stillingen er fast, fungerer den som en deltidsjobb i tillegg til hans eksisterende arbeid i egne sosiale medier.
– Jeg gjør jobben hvor jeg vil. Jeg har helt frie tøyler når det kommer til hvordan jeg vil presentere Digg Pizza i sosiale medier. Jeg var klar på at det var dette jeg likte mest med denne muligheten, muligheten til å uttrykke meg selv fritt, sier han.
Han har allerede satt i gang, og Braaten oppfordrer alle til å holde øynene åpne for mer Digg-content fremover.
– Følg med på TikTok og Instagram. Det blir ikke «picture perfect», men vi skal ha det gøy. Så det er egentlig bare å se hva som faller naturlig og følge med på trender. Vi ser også på å bringe inn noen kule personligheter – mulighetene er mange, avslutter han.