Circkulær ble årets merkevare.
Circkulær ble årets merkevare.

Cirkulær ble årets merkevare på TISE Awards

– Har satt en ny standard i bransjen.

Publisert

Onsdag kveld samlet influensere og moteprofiler seg i Oslo for å få få med seg kåringen under TISE Awards.

Aktører som Tinashe Williamson og William Bru Waardal ble kåret til årets moteøyeblikk og Frida Hollund årets moteprofil og Holzweiler Årets Second Chance-brand.

Tanken bak TISE Awards er å hylle flere profiler, aktører og initiativer som inspirerer til et mer gjennomtenkt forbruk av klær og mote.

Prisutdelingen ønsker å løfte frem de som inspirerer til endring, enten det er gjennom gjenbruk, redesign, utleie, innovative forretningsmodeller, eller kampanjer og initiativ som fremmer løsninger som er bra for både miljøet og samfunnet.

Publikum har nominert og stemt frem sine favoritter før en fagjury har avgjort hvem som går av med prisene i de ulike kategoriene. 

I kategorien Årets merkevare var aktører som Skappel,  Dale of Norway, Moving Mamas, Eftir, @oybergen / ÖY og fjorårsvinneren Fæbrik nominert, men det var Cirkulær som stakk av med prisen.

Juryen skriver i sin begrunnelse at Cirkulær har senket terskelen for å handle brukt, for de som vanligvis ikke går i bruktbutikker.

De skriver og at merkevaren tilbyr fremtidens handleopplevelse, med freshe lokaler og kuratert utvalg. Der lignende konsepter ikke har overlevd, har merkevaren markert seg med en solid forretningsmodell, og modig innovasjon. På tampen av 2023 åpnet de sin andre butikk, og i 2024 utvidet de med et nytt konsept for brukt friluftstøy og pop-up i Lofoten. Med sin sirkulære teknologi, har de bygget en egen verdikjede rundt sirkularitet, og satt en ny standard i bransjen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS