Fra venstre: Per Ove Stokkeland (prosjektleder), Anne Margrethe Skretting (seksjonssjef Bussveien), Dennis Højland Nyegaard (CEO i Clear Channel) og Nils LI (Etableringsdirektør i Clear Channel).

Clear Channel vant ny kontrakt med Rogaland Fylkeskommune

Clear Channel blir med i et pionerprosjekt som har som mål å redefinere kollektivtransporten i Norge.

Publisert

Nord-Jæren Bussvei er står sentralt i avtalen – et prosjekt som, når det står ferdig, blir Europas lengste bussvei. 

Målet er ikke bare å redusere biltrafikk, men å revolusjonere måten det reises på i regionen, skriver Clear Channel i en pressemelding.

– Dette er ikke bare en bussvei; det er et løfte om en grønnere fremtid, en transportvei som bærer regionen mot en ny tid, der kollektivbruk og bærekraft står i sentrum. Vi er stolte over å være en bidragsyter til dette viktige prosjektet, sier Nils Li, etableringsdirektør i Clear Channel.

En sentral del av konkurransen var leverandørens spesialdesign av de 165 leskurene langs bussveien, som gjør kontrakten viktig for kollektivtransportens visuelle uttrykk og utendørsreklame.

– Designet kombinerer estetikk og funksjonalitet, styrker kollektivnettets visuelle uttrykk og imøtekommer forventningene til et designbevisst publikum. Vi ser frem til å skape en moderne byopplevelse der innovativ reklame og kollektivtransport smelter sammen, med estetikk og tilgjengelighet i fokus, sier Nils Li.

Avtalen omfatter etablering av 165 design-leskur samt driftsansvar og reklamesalg på totalt 600 leskur langs fylkesveinettet i Rogaland. 

Med estimerte reklameinntekter på over én milliard kroner gjennom kontrakttiden på 15 år, er dette en av utendørskanalens største og mest omfattende kontrakter. 

Clear Channel blir dermed den største utendørsaktøren på Vestlandet, ifølge dem selv.

– Avtalen med Rogaland Fylkeskommune vil definitivt styrke vårt reklametilbud i regionen betydelig. Med denne kontrakten i porteføljen, vil vi ha en sterk dekning fra Sør-Jæren og helt opp til Haugalandet, sier Li.

Kontrakten inneholder også et politisk vedtak om en treårig prøveperiode for digital reklame langs hele bussveien.

Bussveien er allerede under utbygging, og vil stå ferdig i løpet av sommeren 2026. 

Per Ove Stokkeland i Rogaland Fylkeskommune ser frem til samarbeidet.

– Clear Channel leverte et svært godt tilbud i konkurransen, og de spesialutviklede leskurene fremstår som særegne og unike for Bussveien. Vi har et positivt inntrykk av Clear Channel som leverandør og samarbeidspartner, og vi ser frem til et godt samarbeid med dem de kommende årene, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS