POL sikrer sin første Sølvfisk for året med TINE-reklame
Reklamefilmen «Skikkelig tilbake» for TINE gir POL sin første Sølvfisk for året. Filmen hyller nye generasjoner som velger å vende hjem og bidra i lokalsamfunnet – på ekte TINE-vis.
Reklamefilmen «Skikkelig tilbake» har sikret POL Sølvfisken for september, som deres første for året, i samarbeid med kunden TINE.
Filmen trekker fram kommende generasjoner som reiser ut for å studere, men velger å komme tilbake til hjemstedet sitt for å bidra i lokalsamfunnet – i dette tilfellet, på skolen. Samtidig hedrer den dem som velger å gjøre ting skikkelig.
I filmen ser vi også tilbake på hvilken rolle TINEs produkter har spilt i nordmenns liv gjennom generasjoner. Emballasjen får ofte nytt liv i klasserom, sløydsaler og heimkunnskapsrom, som melkekartonger med karse i vinduskarmen – et nostalgisk blikk på gjenbruk i norske skoler.
Se filmen lenger ned i saken.
Jurybegrunnelse:
«Sølvfisken for september går til en norsk merkevare som i aller høyeste grad representerer smaken vi er vokst opp med. Enten det er i byen eller på landet. På skolen eller hjemme.
Produktene er flettet inn i filmen på en naturlig og tidvis nostalgisk måte, som de avklipte melkekartongene med karse i klasserommet. «Voice-over-filmer» kan fort bli kjedelige, men her er nettopp dette tekstarbeidet filmens styrke.
Dualiteten i det som sies og det vi ser, kobler merkevarens tradisjon og identitet til en gjenkjennelig hverdag og nåtid. «Det er her vi kommer fra», sier stemmen, og det kan vi tro på.
Skal man vinne en Sølvfisk, sier vi som i filmen: Det finnes bare én måte å gjøre det på: Skikkelig. Gratulerer til POL og TINE!»
Det kreative teamet i POL var Sindre Johnstad, Thorbjørn Ruud og Janne Brenda Lysø. Lina Aas-Eng var konsulent, Tone Bøygard ledet prosjektet, og Simon Karlsson var planner. Produksjonsselskapet Einar Film, med Guri Neby i spissen, sto for produksjonen. Erica Calmeyer var regissør, Nicoline Helgø produsent og Aleksandra Røste produksjonsleder.