Nissen jobber som oftest bare i julen, men når Coca Cola skal i gang med en stor-kampanje i Norge må også han på jobb.
Nissen jobber som oftest bare i julen, men når Coca Cola skal i gang med en stor-kampanje i Norge må også han på jobb.

Coca-Cola gjør sin største kampanje i Norge noensinne

Nordmenn er de første til å bestemme om Coca-Cola uten sukker er den beste noensinne. Dette er det største selskapet gjør her i Norge siden lanseringen for snart 100 år siden.

Publisert

Siden 2021 har slagordet «Best Coke Ever?» rullet over TV-skjermene. Nå er nordmenn valgt ut til å gjøre en avstemning for å finne ut om dette faktisk stemmer.

Det melder Coca-Cola i en pressemelding.

– Det er ikke så ofte at Coca-Cola sentralt velger ut «lille» Norge på denne måten, og da syntes vi det er utrolig gøy at vi har fått til dette, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge i pressemeldingen.

Nissen har blitt brukt som Coca-Colas viktigste jule-influenser i over 100 år. Nå innleder Coca-Cola kampanjen med et noe spesielt grep, og henter inn nissen for en gjesteopptreden utenom sesong.

– Vi måtte rett og slett hente nissen hjem fra ferie, og få han til å kommunisere det viktige budskapet om at Norge er det første landet som skal bestemme om Coca-Cola uten sukker er den beste noensinne, sier Haugen.

Valget vil foregå frem til høsten. Underveis vil nordmenn få mulighet til å gi sin stemme. Den som vil kan også være med i trekningen om å reise til Coca-Cola’s hovedkontor i Atlanta og avlevere Norges svar.

– Resultatene skal senere i høst leveres til hovedkontoret i USA, og skal være signert av nordmenn. Vi er selvsagt spente på hva som blir konklusjonen, avslutter Haugen.

Powered by Labrador CMS