Seier til JCP PRAD i amerikansk reklamepris
For arbeidet med Redningsselskapet og Zalando.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Ingenting er så gøy som å vinne priser med kunder som tør å bli utfordret, sier byråleder Lars Eia Kirkholm i JCP PRAD i en pressemelding.
Byrået stakk av med både gull og sølv i den amerikanske reklamekonkurransen Communicator Awards. Dette er andre år på rad at JCP PRAD representerer Norge og går av med seieren i konkurransen.
- Selv om det ikke ble fysisk utdeling i år heller, synes vi det er så gøy å vinne priser med kunder som tør å bli utfordret og med caser vi er skikkelige stolte av, sier Kirkholm.
Gullet gikk til Redningsselskapets «Norges kuleste sommerjobb», som hevdet seg i kategorien Educational & Instructional for Social. TikTok står sentralt som en del av løsningen og kampanjen har tidligere vunnet stort i blant annet European Excellence Awards.
Markeds- og salgsdirektør i Redningsselskapet, Fredrik Sahlin, er ikke i tvil om hvorfor kampanjen fortsetter å hevde seg internasjonalt.
– I Redningsselskapet tør vi å gå nye veier. Da JCP PRAD presenterte «Norges kuleste sommerjobb» som en måte å kommunisere bredt ut til de unge på, ble det full klaff. Etter sommerkampanjen har vi fortsatt med det gode samarbeidet på TikTok og snakker til en helt ny målgruppe for Redningsselskapet, sier Sahlin.
I tillegg vant JCP PRAD også sølv for reklamefilmene de laget med Tangrystan for Zalando.
Bak begge jobbene står kreatørduoen Victoria Allan og Christian Kruse.
– Meldingen om prisene tikket inn under pannekaketirsdagen her hjemme, så det ble en ekstremt bra tirsdag. Både for seksåringen og meg, sier Kruse, mens kollega Allan legger til:
– Det å vinne både gull og sølv i Communicator Awards er ikke gjort i en håndvending. Dette er en skikkelig laginnsats fra mange flinke folk i JCP og på kundesiden.