Craft kler opp Viaplay for å skape mer kjennskap til egen merkevare
– Vi håper og tror at Viaplay vil treffe en yngre seergruppe enn hva vi har sett til nå.
Denne artikkelen er over to år gammel.
New Wave er storgrossist blant annet innen sportsklær, og nå har sportsmerket Craft signert en ettårig sponsoravtale med Nordic Entertainment Group (NENT Group), som blant annet eier Viaplay.
– Et viktig strategisk samarbeid, heter det i en pressemelding fra New Wave Norway mandag.
NENT har som kjent skaffet seg rettighetene til flere av vinteridrettene de neste fem årene. Craft er en av hovedsponsorene av alle langrennssendingene på Viaplay denne sesongen, og alle i vinterstudioet til Viaplay er derfor ikledd vinterklær fra Craft.
Skape kjennskap til merkevaren
Dette skal bidra til å styrke og posisjonere merkevaren Craft innen vintersport-kategorien i det norske markedet.
– Vi har valgt å inngå et samarbeid med Viaplay for å bygge merkevarekjennskap blant det norske folk gjennom vinteren 21/22. Dette er en naturlig del av vår satsning innen langrenn da vi tar over som utstyrsleverandør for Norges Skiforbund Langrenn fra 1. mai 2022, sier administrerende direktør Tom Henriksen i New Wave Norway, i samme melding.
Craft har stolte tradisjoner med å produsere teknisk sportstøy til hverdagsatleten og profesjonelle utøvere verden over, så dette er et viktig samarbeid for Craft.
– Kombinasjonen av å treffe store deler av vår målgruppe og samtidig være med å fremme at vintersport vises på flere kanaler ser vi som svært positivt. Vi håper og tror at Viaplay vil treffe en yngre seergruppe enn hva vi har sett til nå. Med det treffer vi bredere og gir vår merkevare større synlighet.