Oculos lanserer lojalitetsplattformen Trigg.

Oculos lanserer ny plattform 

Det norske teknologiselskapet er det første i Norden som utvikler en fullskala og fleksibel lojalitetsplattform med fokus på datasikkerhet.

Publisert

Selskapet som spesialiserer seg på CRM og kundekommunikasjon styrker nå teknologidelen av selskapet, og lanserer den nordiske lojalitetsplattformen Trigg.

– Smart bruk av kundedata er den røde tråden her, sier Toralf Waaktaar-Slokvik, administrerende direktør i Oculos, i en pressemelding. 

Lanserer Trigg

– Vi har fulgt med på store, internasjonale aktører som har hentet inn titalls millioner i finansiering for å utvikle lignende plattformer. Vi bestemte oss derfor for å lage en løsning som vil være unik i Norden, siden vi ser at internasjonale lojalitetsplattformer ofte er tilpasset andre markeder og de blir fort dyre for nordiske bedrifter å bruke, sier Waaktaar-Slokvik og legger til:

– Målet med Trigg er derfor at det lett skal kunne integreres i selskapers eksisterende verdikjede og spille på lag med deres MarTech-systemer.

For Trigg vil all data som samles inn på vegne av Oculos sine kunder og deres kunder igjen, bli lagret i Norge og selskaper kan derfor være trygge på at alt er i tråd med GDPR-lovgivning og at dataene ikke vil deles med andre.

Belønner aktivitet og ønsket atferd

– Vi ser hvor viktig det er for bedrifter å gå fra en tradisjonell kundeklubb som bare gir rabatter, til et mer kundesentrisk lojalitetsprogram som gir fordeler og produkter basert på det som passer best for kunden, sier Waaktaar-Slokvik.

 I Trigg vil du kunne sette opp hvilke regler som skal gjelde for ditt lojalitetsprogram, om det skal være insentiver knyttet til kjøp eller aktiviteter som du ønsker at kunden skal gjennomføre.

Dette er også kjent som «gamification» og brukes for å samle inn interaksjonsdata der selskaper kan gi fordeler til kunder som utfører bestemte handlinger. 

– Her har vi eksempler som butikker som gir deg poeng for å ikke bruke plastposer, eller for å levere inn gamle produkter til gjenvinning eller reparasjon fremfor å kaste det, sier han. 

Det er altså snakk om en inntjening i form av at brukerne gjør en handling og til gjengjeld får noe de kan bruke som en slags valuta, sammen med interaksjonsbasert poenggivning.

Lojalitetsplattformen vil være en skalerbar løsning med et åpent fleksibelt API, slik at den kan integreres med allerede-eksisterende systemer hos bedriftene. Kundene vil heller ikke være låst til å bruke Oculos, men vil kunne jobbe direkte i plattformen og styre denne selv. 

Trigg vil også inneholde en rapporteringsmodul som forteller kundene hva lojalitetskonseptet faktisk gir av verdi.

Powered by Labrador CMS