F.v. Daniel Gauslaa, Eivind Griffith Brænde, Julie Botnen og Tonje Nordan.

DNX henter ny leder fra DNB: – En perfekt match

I tillegg styrker byrået satsingen på innholdsproduksjon.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

DNX ble etablert høsten 2017, og nå styrkes satsingen med Eivind Griffith Brænde som ny leder, Julie Botnen som skrivende innholdsleder og Daniel Gauslaa som innholdsrådgiver.

Det opplyses i en pressemelding.

Griffith Brænde kommer fra DNB hvor han har hatt ulike kommunikasjonsroller. Tidligere har han hatt lederstilling i byrået The&Partnership, men lengst erfaring har han fra redaksjonell side i VG og E24.

– Å få lede et byrå som kombinerer kommersielle mål med samfunnsengasjement og førsteklasses historiefortelling er en oppgave som trigger meg veldig. Jeg har fulgt DNX siden oppstarten og er imponert over innovasjonskraften og det kompromissløse fokuset på kvalitet, sier Griffith Brænde.

Botnen kommer fra Schibsted Partnerstudio. Hun har tidligere vært Content Manager i Spoon, og redaksjonell leder og journalist i Egmont.

Gauslaa kommer fra stillingen som innholdsprodusent i Handelsbanken. Han har jobbet som kommunikasjonsansvarlig i Oslo Business Forum, i Aftenposten Brand Studio og som journalist i lokalavis.

– DNX skal være det foretrukne innholdsbyrået for bedrifter og organisasjoner som ønsker å posisjonere seg innen norsk samfunn- og næringsliv. Redaksjonell kompetanse, kommersiell forståelse og kundeorientering er nøkkelen til å levere på denne oppgaven. Høstens ansettelser er derfor en perfekt match, sier leder for event og innholdsmarkedsføring i NHST Media Group, Tonje Nordan.

DNX jobber med kunder som blant andre Bring, Sopra Steria, Sintef og NTNU. Avdelingen har hovedbase i Oslo, med team i London (UK) og Stamford (US) som produserer innhold for de globale publikasjonene i NHST Media Group.

Powered by Labrador CMS