Misa skal gjøre datingappen kjent i Norge – vil endre måten vi kommuniserer på
– Vi vil vekke følelser og gi sommerfugler i magen gjennom gode historier, sier appens talsperson.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– I Norge må du snakke med følelser og bruke flere språkbilder, sier Misa D`Angelo i en pressemelding tirsdag.
Hun er italiensk og jobber opprinnelig som skuespiller, og har spilt i flere Netflix-serier. Nå har hun satset i en ny retning og er talsperson og ansvarlig for kommunikasjon for den nye datingappen Timeling i Norge. D`Angelo er en av skaperne av appen som nylig ble introdusert i det norske markedet.
–Det er tabubelagt å si at man fant kjærligheten kom gjennom en datingapp. Derfor vil jeg endre måten vi kommuniserer på. Vi vil vekke følelser og gi sommerfugler i magen gjennom gode historier, sier D`Angelo.
Kastes ut ved dårlig oppførsel
I snart tre måneder har hun og resten av Timeling-teamet både blitt kjent med norske influencere og norsk presse. Og særlig en ting har blitt tydelig for teamet.
–Vi merker at nordmenn virkelig liker å høre suksesshistorier. Klassisk reklame funker ikke, det handler om fortellerkunst og evnen til å male gode bilder i hodene til folk. Jeg er ingen Munch, men vi et stort team og kan heldigvis bruke Photoshop, sier den italienske gründeren.
Timeling-appen ble lansert i Oslo i januar 2022, og den nye talspersonen er opptatt av tydelig og god kommunikasjon med alle som tester appen.
–Trygghet er det viktigste. Mange er skeptiske til å møte fremmede. Jeg har selv kjent på hvor usikker man kan føle seg i møte med ukjente. Alle brukere blir vurdert av daten i etterkant. Om noen oppfører seg ugreit er de raskt ute av vårt fellesskap, forsikrer hun.
Skal etableres i resten av Norden
Hittil har snart 20 000 lastet ned appen og over 9000 har tatt Timeling i bruk.
–Vi skaper et fellesskap med Timeling. Det trenger ikke alltid føre til kjærlighet, man kan finne en venn eller en treningskompis, men målet er alltid å koble folk sammen. Det krever god kommunikasjon i alle ledd.
Timeling skiller seg fra eksisterende apper som Tinder og Happn, fordi man raskt skal møte daten fysisk, ikke bruke tid på digitale samtaler.
–Hvis det er én ting vi aldri får tilbake, så er det tiden. Vi må bruke timene riktig. Det er noe av hovedbudskapet jeg ønsker vi skal få kommunisert til brukerne. Vi skaper et fellesskap som ikke kaster bort brukerens tid, men lar dem nyte ekte dating.
Rud Pedersen bistår selskapet primært med hjelp til å oversette innlegg til sosiale medier, nettside og e-post til brukere.
– I tillegg skal vi bistå med et lanseringsarrangement senere i vår, sier Richard Apeland i Rud Pedersen Public Affairs, til KOM24.
Det planlegges allerede etablering av appen i resten av Norden.