Dette er juryen i årets DCC.

Her er juryen i årets DCC

Ni bransjepersoner skal vudere de ulike innslagene i Digital Creative Competition.

Publisert Sist oppdatert

Digital Creative Competition er en kreativ idékonkurranse hvor Ocean Outdoor inviterer bransjen til å leke seg med deres flater og pushe grensene for utendørsreklame. 

Vinnerne i de to kategoriene Non-Profit og Commercial får 1.5 millioner kroner i medieverdi.

– I årets DCC har vi gleden av å presentere et panel med noen av de mest innflytelsesrike navnene i bransjen. Deres unike perspektiver og erfaring vil være avgjørende for å identifisere de mest innovative og spennende bidragene, sier Sina Petersen, Markedsansvarlig i Ocean Outdoor, i en pressemelding.

Dette er årets jury:

  • Therese Becke, Administrerende direktør i Pol
  • Jannicke Josefsson-Ruud, Leder av konsept i Maverix
  • Alexander Gjersøe, Kreativ leder og Partner i Ring 2
  • Christian Bernt, Konsulent og Co-founder i WAL
  • Einar Karlsen, Nordic Director i Publicis
  • Christian Kruse, Kreatør og Partner i JCP PRAD
  • Annette Kallevig, Førstelektor i markedskommunikasjon ved Høyskolen Kristiania
  • Magnus Emil Furnes, Marketing Associate i Coca-Cola
  • Kristian Lühr, Client Lead og Head of Outdoor Media i Carat

Juryleder Therese Becke i Pol forteller at hun var imponert over nivået i fjor, og gleder seg til å se enda flere sterke ideer i år som kan skape oppmerksomhet og engasjement gjennom å utnytte kanalens egenskaper. 

– DCC er den eneste etablerte konkurransen der det kan jobbes idé løsrevet fra kundebrief, noe som gir en unik mulighet for å fokusere på sterk kreativitet uten for mange føringer foruten at det skal skape effekt. Det er veldig motiverende å jobbe ut fra, sier Becke.

DCC arrangeres 9. oktober.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS