Her er juryen i årets DCC
Ni bransjepersoner skal vudere de ulike innslagene i Digital Creative Competition.
Digital Creative Competition er en kreativ idékonkurranse hvor Ocean Outdoor inviterer bransjen til å leke seg med deres flater og pushe grensene for utendørsreklame.
Vinnerne i de to kategoriene Non-Profit og Commercial får 1.5 millioner kroner i medieverdi.
– I årets DCC har vi gleden av å presentere et panel med noen av de mest innflytelsesrike navnene i bransjen. Deres unike perspektiver og erfaring vil være avgjørende for å identifisere de mest innovative og spennende bidragene, sier Sina Petersen, Markedsansvarlig i Ocean Outdoor, i en pressemelding.
Dette er årets jury:
- Therese Becke, Administrerende direktør i Pol
- Jannicke Josefsson-Ruud, Leder av konsept i Maverix
- Alexander Gjersøe, Kreativ leder og Partner i Ring 2
- Christian Bernt, Konsulent og Co-founder i WAL
- Einar Karlsen, Nordic Director i Publicis
- Christian Kruse, Kreatør og Partner i JCP PRAD
- Annette Kallevig, Førstelektor i markedskommunikasjon ved Høyskolen Kristiania
- Magnus Emil Furnes, Marketing Associate i Coca-Cola
- Kristian Lühr, Client Lead og Head of Outdoor Media i Carat
Juryleder Therese Becke i Pol forteller at hun var imponert over nivået i fjor, og gleder seg til å se enda flere sterke ideer i år som kan skape oppmerksomhet og engasjement gjennom å utnytte kanalens egenskaper.
– DCC er den eneste etablerte konkurransen der det kan jobbes idé løsrevet fra kundebrief, noe som gir en unik mulighet for å fokusere på sterk kreativitet uten for mange føringer foruten at det skal skape effekt. Det er veldig motiverende å jobbe ut fra, sier Becke.
DCC arrangeres 9. oktober.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no