Kommune hyrer inn byrå for å få sving på de digitale flatene
– Vi brenner for de samme tingene.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi velger å gå inn i fremtiden med bedre kvalitet og en helhetlig plan når det gjelder digital kommunikasjon, og vi er avhengige av en ekstern samarbeidspartner i denne fasen, uttaler kommunikasjonsansvarlig i Øksnes kommune, Robin S. Lillejord i en pressemelding.
Glad det ble en lokal aktør
I en stadig mer digital hverdag, ønsker kommunen å nå innbyggerne på en mer effektiv måte. På bakgrunn av dette ble det lyst ut en tilbudskonkurranse for fast kommunikasjonsleverandør.
Der var det det lokale selskapet Deadline Media som stakk av med seieren.
– Vi er svært glade for at det ble en lokal aktør fra Vesterålen. Deadline har jobbet sammen med oss ved flere anledninger, og vi føler oss trygge på at dette blir et godt samarbeid, sier Lillejord i pressemeldingen.
I rammeavtalen er det spesifisert at Deadline skal levere kommunikasjonstjenester, herunder film, foto, grafisk design og generell rådgivning.
En viktig del av jobben er å se på måten folk kommuniserer med hverandre på.
– Vi må hele tiden jobbe med å holde vedlike et godt omdømme. Det er noe vi må fortjene, ikke noe vi kan skrive ned i et dokument og legge vekk, sier Lillejord.
– Betyr mye for oss
Øksnes er den første kommunen i Vesterålen som inngår en slik avtale med et eksternt kommunikasjonsbyrå.
– I tillegg til at vi skal styrke vår egen kompetanse og tilstedeværelse på digitale plattformer, ønsker vi at det skal være til nytte for hele Vesterålen. Kanskje vil flere kommuner se verdien av et samarbeid innenfor dette området, sier han i pressemeldingen.
Daglig leder i Deadline, Martin Meisterlin, gleder seg til samarbeidet.
– Rammeavtalen vi har signert med Øksnes kommune betyr veldig mye for oss. Vi har fulgt med dem ei god stund, og vet at vi brenner for mange av de samme sakene. Deriblant rekruttering og tilflytting til Nord-Norge.