Dentsu Norge vinner anbud på Norsk Tipping
Totalt var det seks kvalifiserte leverandører som leverte tilbud.
Norsk Tipping øker fokus på markedsføringsteknologi og digitale operasjoner og har i den anledning holdt et omfattende anbud på området.
Valget falt til slutt på dentsu Norge med byrået Merkle som strategisk samarbeidspartner innenfor områdene markedsføringsteknologi, kundereiser og e-handel.
Det kommer fram i en pressemelding.
Oppnådde maks uttelling
Norsk Tipping har helt siden lansering av sine digitale løsninger hatt fokus på å skape gode og relevante kundeopplevelser. Som følge av ytterligere oppskalering og fokus på dette området, holdt NT et anbud der de søkte partner for rådgivning og bistand innenfor markedsteknologi.
Norsk Tipping utlyste i anbudet en digitalt fokusert leverandør med omfattende kunnskap innen markedsføringsteknologi og digital annonsering.
Totalt var det seks kvalifiserte leverandører som leverte tilbud, der Dentsu Norge med byrået Merkle oppnådde maks uttelling på det viktigste kriteriet «Kompetanse og erfaring», og med høyest totalscore på tildelingskriteriene pris, kompetanse og erfaring og samarbeidsmodell ble de innstilt som vinner.
– Dentsu Norge med Merkle i spissen imponerte oss stort med både omfattende tidligere erfaring og ikke minst beviste de en solid kompetanse innenfor området. Vi gleder oss stort til å komme i gang med samarbeidet, sier Kristin Røe, Head of Marketing i Norsk Tipping.
Kundeansvarlig og byråleder i Merkle, Michael Legendre, er svært stolt og ydmyk over å ha blitt valgt ut som samarbeidspartner for Norsk Tipping:
– Vi skal bistå Norsk Tipping med avansert analyse av ansvarlig spill, forbedret kundeopplevelse og automatisering. I tillegg sikrer avtalen at Norsk Tipping vil få tilgang på teknisk og funksjonell spisskompetanse når de har behov for det. Riktig valg av teknologi gir muligheter for å levere kreativitet og historiefortelling på rett sted i hele kundereisen.
Samarbeidet starter opp i januar 2024.