
Ble kontaktet etter Visit Oslo-reklame – Newslab henter amerikansk designer
Det er tøffe tider i byråbransjen, men det stopper ikke NewsLab fra å satse. Nå ansetter selskapet en AD og en seniordesigner.
– Vi har opplevd en økning i etterspørselen etter design blant våre kunder, og det skal vi levere på. Når vi nå etablerer en egen avdeling for design leverer vi på strategien med å være et fullservice innholdsbyrå som kan hjelpe kundene med all produksjon – fra film til PR, tekst og design, sier daglig leder Kristiane Roe Hammer, i en pressemelding.
Med de to nyansettelsene teller designavdelingen nå fire personer.
Doug Hindson har bakgrunn som AD, og er ansatt i Newslab som leder for designavdelingen og kunderådgiver. Hindson kommer sist fra prestisjebyrået Buck i New York. Der har han jobbet med kunder som Apple, Citibank og IBM. Før det jobbet han i Google Creative Lab i London.
– Doug sendte oss en mail i høst om at han hadde sett Visit Oslo-filmen vår, og at han vurderte å flytte til Oslo. Vi skrev tilbake at vi ikke visste om vi hadde oppgaver som passet ham, men at vi gjerne ville invitere ham på en kaffe.
– Det var perfekt match fra første stund! Doug er usnobbete, arbeidsom og utrolig flink til å jobbe med kunder. Nå får han ansvaret for å ta designavdelingen videre, sier Hammer i pressemeldingen.
– Jeg er positivt overrasket over den kreative bransjen i Norge, og NewsLab er et av byråene som hever standarden. De skaper og produserer fantastisk arbeid, samtidig som de er en herlig gjeng å samarbeide med. Jeg er veldig glad for å bli en del av teamet og ønsker å bidra til å videreføre den ånden også i designavdelingen, sier Hindson.
I tillegg til Doug ansetter Newslab erfarne Nils Eivind Hausken som senior designer.
– Nils er helstøpt og megadyktig! Vi falt særlig for den flotte visuelle profilen han var med å utvikle for TV 2-serien «Kids in Crime», og Nils er enormt sterkt både kreativt og konseptuelt, sier Roe Hammer.
– Jeg er veldig glad for å være en del av NewsLab, og kickstarte året 2025. Det er motiverende å være en del av dette sykt dyktige teamet, jeg gleder meg til å se hva framtiden bringer for oss, sier Hausken.
Hausken kommer fra Willy Nikkers hvor han har jobbet med design for blant annet Pareto Bank, nevnte «Kids in Crime» og filmen «Håndtering av udøde». Både Hausken og Hindson er allerede godt i gang med arbeidet i NewsLab.
Fra før har NewsLab illustratør Hatti Bailey og grafisk designer Karoline Tolo i designavdelingen.
NewsLab teller nå 26 ansatte og jobber med kunder som Telenor, Medietilsynet, Obos, Digital Norway og UiO.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no