OneCo henter inn Stian Thorsrud som ny kommunikasjonsdirektør
– Nå gleder jeg meg til å begynne å fortelle historiene om OneCo.
– En av de viktigste prioriteringene i første omgang blir å samle trådene fra alle oppkjøpene og sikre en helhetlig kommunikasjon både eksternt og internt. Målet er å bygge enkel, men effektiv kommunikasjon som skaper forretning, sier Thorsrud i en pressemelding.
OneCo har hatt en voldsom vekst de siste årene gjennom en rekke oppkjøp. Nå er selskapet i en konsolideringsfase der Thorsrud vil få ansvar for å utvikle en overordnet kommunikasjonsstrategi og jobbe med å bygge bedre kjennskap og kunnskap om OneCo.
Sterk vekst gjør også at det er behov for kompetanse. OneCo ønsker derfor å bli mer synlige overfor mulige arbeidstagere og nye kunder ved å få frem flere av de gode historiene.
– Jeg har alltid likt å lage historier som viser hva selskap jobber med i hverdagen, og dermed gi et innblikk i «hvem» et selskap egentlig er. Nå gleder jeg meg til å begynne å fortelle historiene om OneCo, sier Thorsrud i pressemeldingen.
Internkommunikasjon kommer også til å bli viktig forselskapet fremover.
– Vi har mange nye og ulike selskaper som skal jobbe sammen i et konsern. Dermed blir det viktig å bygge en ny kultur og et nytt fellesskap der vi samles rundt «nye» OneCo, sier Thorsrud.
Han kommer fra rollen som kommunikasjonsdirektør i Inin. Før dette har han vært kommunikasjonsdirektør i Siemens og journalist iblant annet Finansavisen og økonomibladet Dine Penger.
Konserndirektør i OneCo, Tore Sjursen, uttaler i pressemeldingen at han er glad for å få Thorsrud inn i selskapet.
– For et teknologiselskap med vekstambisjoner så blir det viktig å posisjonere OneCo på riktig måte i markedet – både for å vinne flere kontrakter, men også for å tiltrekke oss viktig kompetanse og arbeidskraft. Her vil Stian spille en særdeles viktig rolle for oss, sier Tore Sjursen.