Vilje Bionics får designstøtte til et kommunikasjonsprosjekt.

Geelmuyden Kiese skal hjelpe til å fjerne stigma rundt hjelpemidler

Kommunikasjonsprosjekt får en hjelpende hånd.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Du kan lage verdens beste produkt, men dersom du ikke klarer å formidle hva det gjør, er alt bortkastet.

Det er derfor den norske hjelpemiddelprodusenten Vilje Bionics nå skal skape en mer inkluderende identitet, kommunikasjon og merkevare.

Mangler forståelsen

Det melder selskapet i en pressemelding.

Kommunikasjonsprosjektet skal fjerne stigmatisering rundt hjelpemidler og gi sjel og identitet til en norsk robotarm.

Nå mottar Vilje Bionics og Geelmuyden Kiese støtte på 125 000 kroner fra DOGA.

Pårørende og helsearbeidere mangler ofte den tekniske forståelsen til å formidle robotarmens bruksområder og nytteverdi til brukere.

Myndigheter mangler ofte fagkunnskapen til å forstå hvor nyttig robotarmen kan være og hvorfor det er verdt å bruke tid og penger på den.

Også investorer og medarbeidere må forstå selskapet og verdien av det som lages.

Dybdeintervjuer

Vilje Bionics skal derfor få hjelp av Geelmuyden Kiese til å utvikle og forankre en mer inkluderende identitet.

Ved hjelp av dybdeintervjuer skal de hente inn informasjon fra brukere, helsepersonell, kunder, investorer og ansatte.

Denne informasjonen blir deretter strukturert og gjort tilgjengelig for de som skal jobbe videre med design og merkevarebygging.

Powered by Labrador CMS