Lakse-arving investerer i Døgn
Gustav Magnar Witzøe gjør sin første investering i kreativ bransje og går inn som investor i kommunikasjonskollektivet Døgn. SalMar-arvingen eier 34 prosent av Døgn.
– Vi var ikke ute etter en investor. Vi har hatt og fortsetter å ha en sunn og kontinuerlig vekst. At Gustav nå er en del av Døgn har skjedd organisk, fordi vi deler samme verdier og visjon for selskapet. Det er en enorm anerkjennelse for arbeidet vi har gjort, og for planene vi har foran oss med å ha Gustav med på laget, sier byråleder for Døgn, Zeshan Idris, i en pressemelding.
Kommunikasjonskollektivet Døgn har fått sin første investor i Gustav Magnar Witzøe.
– Jeg har respekt for og er nysgjerrig på kreative mennesker og miljøer. Jeg har noen kriterier som styrer mine investeringsbeslutninger, og dras mot virksomheter og prosjekter som er engasjerende og nyskapende. I Døgn bryr de seg om håndverket sitt, og har en nøktern og utradisjonell tilnærming. Det liker jeg, sier Witzøe.
Gustav Magnar Witzøe er arving av det norsk sjømatselskapet SalMar, som ble startet av Gustav Witzøe.
Det opplyses om at hans eierandel av Døgn AS er 34 prosent.
Fra start-up til scale-up
Witzøe går inn på eiersiden sammen med selskapets eksisterende partnere. Han vil ikke ta del i den daglige driften, men være en del av selskapets styre.
– Vi er en start-up som raskt går over til å bli en scale-up. Vi vil fortsette å vokse organisk, men dette gir oss muligheten til å skalere opp, sier Idris.
Byrålederen legger til at dette ikke skal erstatte Døgns fokus rundt det å drive en sunn bedrift.
– De ansatte vi har nå, de som har vært med å bygge dette fra dag én, er våre viktigste ressurser. Det er sammensetningen av folka som jobber hos oss som utgjør Døgn.
Ikke for alle
Kommunikasjonsselskapet Døgn ble etablert på tampen av 2022, og bygger på det som var Nora Creatives. Selskapet har i forbindelse med navneendringen, vokst i antall ansatte og tjenester.
Rebecca Goodchild kom inn som partner og leder for PR og strategi i slutten av 2022, og Lars Hansen kom inn som partner og leder for innhold og produksjon i januar 2023.
Døgn ønsker ikke å være et byrå som passer alle.
– Vi er et byrå for de merkevarene som ønsker smidigere prosesser, som ønsker å tenke nytt og som vil være med å utfordre – uavhengig av kommunikasjonskanal, avslutter Idris.