Esso Energi velger Edge Branding
– Med Essos Energis kontinuerlige vekst og en betydelig satsing på salg, har markedsføringen blitt nedprioritert.
«Marketing for Hire» har blitt en populær tjeneste, drevet fram av at stadig flere bedrifter ser behov for spisskompetanse innen markedsføring, digital tilstedeværelse og organisk synlighet.
Edge Branding er svært glade for å kunne dele nyheten om at deres nyansatte markedsfører, Gina Olsen, er engasjert som Marketing for Hire og markedssjef for Esso Energi.
– Edge Branding tilbyr bred og sterk kompetanse, og det er vanskelig å finne én person som innehar all denne kunnskapen. I tillegg har vi ikke behov for en 100 prosent markedsressurs i Esso Energi – ennå, sier forretningsutvikler Jan Erling Nilsen i Esso Energi, i en pressemelding.
Markedsføringen blitt nedprioritert
Olsen vil spille en sentral rolle i å styrke Esso Energis kommunikasjonsavdeling med sin ekspertise innen merkevarestrategi, digital markedsføring og organisk synlighet i sosiale medier.
Edge Branding påpeker at med Esso Energis kontinuerlige vekst og en betydelig satsing på salg, har markedsføringen blitt nedprioritert.
– Ved å benytte seg av Marketing for Hire-konseptet, har Esso Energi funnet en optimal løsning for å tilføre avdelingen økt kapasitet og kompetanse, og dermed sikre høy synlighet i markedet.
Gir «et helt byrå på kjøpet»
Yvonne Aasbø, byråleder i Edge Branding, ser på Marketing for Hire som «win-win».
– Marketing for Hire gir oss stabile inntektsstrømmer og sikrer et langvarig forhold til kundene våre. Bedriftene får tilgang til nødvendig ekspertise og fleksibilitet, samtidig som de drar nytte av hele det sterke faglige fellesskapet som vi har i byrået, sier Aasbø og avslutter:
– Vi har en unik delingskultur, og kollegaer er raske til å bidra når markedssjefen trenger ideer og sparring ute hos kunde. Bedriften får virkelig «et helt byrå på kjøpet».
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no