Mia Amalie Johnsen går fra Egmont People til nytt influenserbyrå
Blir medeier i Mothership Stories.
Mia Amalie Johnsen går fra Egmont People til Mothership Stories, og blir medeier i det nye byrået.
Maren Aas Nakken startet Mothership Stories tidligere i år. Johnsen ser frem til å jobbe sammen med henne framover.
– Da jeg og Maren startet dialogen tidligere i år, skjønte jeg raskt at jeg ikke kunne si nei. Vi har samme mindset og visjon for hvordan et selskap i vår bransje bør drives.
– Etter flere år i store mediehus har begge erfart hva som fungerer og hva som bør gjøres annerledes for å drive et bærekraftig og fremtidsrettet management. Muligheten til å bygge et selskap fra bunn sammen med Maren var rett og slett en gavepakke, sier Johnsen til KOM24.
Todelt modell
Johnsen forteller at de har en todelt businessmodell. Hun skal dedikere halvparten av tiden sin til merkevarebygging og produktutvikling sammen med talentene deres.
– Den resterende delen skal jeg være rådgiver for merkevarer og organisasjoner.
Sammen er de forberedt på det som venter byrået i oppstartsfasen.
– Gründerlivet er ingen spøk og jeg er forberedt på at årene fremover vil by på flere utfordringer. Samtidig er jeg selvsikker på at Mothership Stories er godt rustet til å møte en hver utfordring vi står ovenfor. Jeg gleder meg enormt til å vise hvordan vi kan drive kreative og lønnsomme prosjekter og samtidig ivareta sunn vekst, sier Johnsen.
Forlater Egmont
Hun ser tilbake på tiden i profilbyrået Egmont People med et smil.
- Jeg er veldig takknemlig for de siste tre og et halvt årene i Egmont People. Det har vært en lærerik reise med mange opp og nedturer i et stadig tøffere marked. Jeg forlater Egmont med stolthet og tar med meg en solid verktøykasse av erfaringer videre.