Elin Bjørn håper kulturlivet vil våge mer i årene som kommer.

Kulturlivets PR-byrå styrker kreativiteten

Nyansatte Elin Bjørn vil ha kulturlivet ut av komfortsonen

Publisert

Elin Bjørn har jobbet på populære podkaster som Storefri, Harm & Hegseth og Pengerådet. 

Nå hentes hun til PR-byrået Kulturmeglerne for å styrke kulturlivets satsinger på kreativ innholdsproduksjon.

– Elin åpner nye muligheter for oss. Hun er et naturlig kreativt hode som bobler over av originale ideer, og den varierte bakgrunnen hennes gjør henne til en unik ressurs for Kulturmeglerne, sier daglig leder Kjersti Vikør i en pressemelding. 

Kultur å leve av

Bjørn har vært innholdsprodusent i godt og vel et tiår. 

Med erfaring fra blant andre VGTV, Norsk Tipping, Eurosport og NRK, har hun gjort alt fra podkast og barne-TV til å formidle historiene til nybakte lottomillionærer. 

Nå ser hun fram til å brette opp ermene for kulturlivet.

– Jeg brenner for kultur, kreativitet og markedsføring, så jeg kastet meg over muligheten til å jobbe for Kulturmeglerne. Det er nytt for meg å jobbe i PR-byrå, men jeg elsker workshops, strategier og idéutvikling, så utgangspunktet er bra, sier Bjørn. 

Hun håper kulturlivet vil våge mer i årene som kommer.

– I dagens landskap kan hvem som helst lage en god insta-reel, så kulturaktører har alt å vinne på å skille seg ut med originale og uredde ideer. Tør man å gå litt utenfor komfortsonen, vil man fort kunne oppleve at «her er det flere billetter å selge», fortsetter hun. 

Satser mer på sosiale medier

Kulturmeglerne har lenge oppmuntret sine kunder til å prioritere strategisk satsing på nytenkende innholdsproduksjon for sosiale medier, og styrker laget med Bjørn fordi etterspørselen nå er i kraftig økning.

– Kundene våre har for alvor fått øynene opp for effekten av hjelp med innholdsproduksjon og SoMe-annonsering. De som dypper tåa i innholdsproduksjon hos oss, kommer gjerne tilbake for å hoppe helt uti, sier Vikør.

Kulturmeglernes første store claim to fame på SoMe-fronten var at byrået bygget opp fellesskapet rundt Børning-filmene, forteller Vikør.

– Det føles jo som en mannsalder siden, så nå skryter vi heller av en kampanje vi gjorde for et bakeri tilknyttet Økojakten. Den gikk så bra på TikTok at vi ble spurt om å ta den ned før bakerovnen knelte. Vi gleder oss til å måtte ta ned flere kampanjer med Elin på laget, ler Vikør.

Powered by Labrador CMS