Orkla om Klæbo-reklame: – Ikke noe ønske om å provosere
– Gleder oss til å vise resten av filmene.
Det er et enormt pressetrykk på Orklas kommunikasjonsavdeling etter at de seint tirsdag kveld valgte å trekke den omstridte reklamen med en svært lettkledd Johannes Høsflot Klæbo.
Reklamen har fått mye oppmerksomhet og de er blitt sammenlignet med pornostjerner og kalt kampanjen overdrevet seksualisert og en advokat mener det er i strid med markedsføringsloven.
Tirsdag ble altså reklamen trukket og KOM24 har forsøkt å komme i kontakt med kommunikasjonsdirektør i Orkla Confectionery & Snacks Norge, Elisabeth Aandstad Ekheim, men hun skriver i en SMS at pågangen fra pressen er så stor at hun ikke kan svare på våre spørsmål, men sender noen generelle svar.
– Nidars reklameunivers er lekent, og spiller på humor, og vi har ikke hatt noe ønske om å provosere. Filmen vi valgte å stoppe er bare en liten del av en stor reklamekampanje vi har utviklet med langrennsløperne. Vi har mange andre filmer å by på, skriver hun i SMS-en.
– Vi er stolte av det gode og sporty samarbeidet med langrennsløperne, og gleder oss til å vise resten av filmene i kampanjen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no