Rykker opp: – En stor tillitserklæring!
– Det er virkelig en stor tillitserklæring!
Viktoria Marie Bystøl Baug har fått rollen som kundeansvarlig i PR-operatørene. Hun har jobbet i byrået siden 2021, og har til nå vært juniorrådgiver og PR-rådgiver.
I 2020 kom hun inn hos PR-operatørene gjennom rekrutteringsdagen, som de arrangerer årlig.
– Hvordan er det å få dette ansvaret?
– Det er virkelig en stor tillitserklæring! Det viser at arbeidet jeg har lagt inn fra jeg startet har gitt resultater som har blitt lagt merke til. Siden jeg begynte i PR-operatørene har jeg fått vite at det er gode muligheter for å jobbe seg oppover om man er dedikert og tar initiativ. Fordelen med å jobbe i et mindre PR-byrå er nettopp dette, du får raskt mer ansvar og mulighetene for å utvikle seg er veldig stor.
De største forskjellene på rollen hun kommer fra og rollen som kundeansvarlig, er at hun skal jobbe mer strategisk og være ansvarlig for at de leverer til forventningene. Samtidig må budsjettene holdes.
– Jeg går også fra å være en del av teamet til å bli den som leder det og påser at vi følger brief, leverer til tidsfrister og kvalitetssikrer leveransene. Som kundeansvarlig er det også viktig å skape god kjemi med kundene, og som en utadvendt Bergenser er det noe som har falt meg naturlig fra start. Fremover blir det mer fokus på hvordan vi kan skape vekst for kundene våre og sørge for at de får enda mer fortjent oppmerksomhet.
Baug var selger i Elkjøp før hun begynte å jobbe i PR-operatørene. Hun har utdanning fra både Kristiania og Noroff.
Nå tar hun over jobben som Olav Kjær hadde før. Kjær forlot byrået for å bli kommunikasjonsrådgiver og eventansvarlig i BankID BankAxept i januar.
– Hvilke oppgaver ser du mest frem til å gripe fatt i?
– Det må bli å være kundens kontaktperson og strategiske sparringspartner i det daglige. Hvordan skal jeg få det beste ut av kollegaene mine så vi sammen kan gjøre en forskjell for kunden. Akkurat det gleder jeg meg til å bryne meg på og forhåpentligvis lære masse av