Megan kåret til årets fagperson: Slik jobber hun med employer branding
Får prisen for sitt arbeid med employer branding for Sopra Steria.
(Ingensteds): – Jeg er overrasket og ydmyk. kjempestolt. Det hele.
Det sier en overveldet Megan Strand i Sopra Steria til KOM24.
På torsdagens Magnet Awards i regi av ANFO fikk hun prisen som årets fagperson for hennes jobb for employer branding.
Hun sier at det betyr mye for henne å få prisen.
– Det er mye hardt arbeid som ligger der hver eneste dag. Så å få en anerkjennelse er kjempegøy, men jeg må jo helt ærlig si at det er ikke jeg alene som fortjener prisen. Det er hele gjengen som jobber med employer branding og merkevarebygging hos oss hver eneste dag som fortjener dette. Det er ikke bare en person aleine som gjør dette. Det er team work og uten støtte og inspirasjon fra hele teamet så hadde vi aldri fått til dette, sier hun.
Strand sier at for dem betyr det å tenke employer branding å tenke innenfra og ut.
– Vi er 3000 konsulenter som leverer fantastisk kvalitet til våre kunder hver eneste dag og de må trives i jobben sin, de må ha det gøy og være stolt av arbeidsplassen sin og de må ha tilhørighet til oss som selskap, selv om de sitter hos våre kunder, sier hun.
Strand forteller at de i hennes team jobber med å skape glede, ha det gøy og sørge for at de har møteplasser hvor man kan dele kunnskap med hverandre.
De har både om det er familiedager, faggruppemøter, sosiale treff, det er 60 sosiale grupper tvers av selskapet hvor folk møtes med felles interesser og det ikke er fag som er i sentrum.
Alt for å skape tilhørighet.
Strand kom inn i sjefsjobben sin i Sopra Steria i 2021.
– Da fikk vi satt enda mer retning på det, men det startet lenge før det, sier hun.
Men blant grepene som er tatt etter at hun begynte i rollen er selskaps kick off, familiedag, mye aktiviteter for studenter og aktivitet for dem, og å tenke på hvordan ta vare på de som har barn hjemme men og når det kommer til ekstern markedsføring jobber de for å frå fram de gode historiene.
– De siste årene har vi hatt en mer strukturert og strategisk tilnærming på hvordan vi markedsfører oss om selskap mot medarbeidere eksternt, sier hun.