
Equinor velger NoA Connect som nytt mediebyrå i Norge
Etter 23 år med UM Norge som mediebyrå har Equinor besluttet å samle sine norske medieaktiviteter hos NoA Connect
Det melder byrået i en pressemelding.
– NoA-modellen handler om å bryte ned siloer mellom fagområder og samarbeid på tvers av byråer – alltid med kundens behov i fokus. Derfor er vi utrolig stolte over at Equinor gir oss tilliten til å bli deres mediebyrå i Norge, sier Pelle Josephson, daglig leder i NoA Norge.
NoA Connect har som mål å kombinere kreativitet, data og teknologi for å utvikle effektive mediestrategier som gir resultater både på kort og lang sikt. Med Equinor på kundelisten får byrået muligheten til å videreutvikle en samarbeidsmodell der innsikt og strategi ligger til grunn for både det kreative og det mediefaglige arbeidet. Målet er å skape løsninger som gir verdi gjennom hele kundereisen og bidra til langsiktig vekst for en av Norges viktigste merkevarer.
– Equinor er en av Norges største og mest betydningsfulle virksomheter, og vi ser frem til å bidra med både strategisk rådgivning og mediekjøp, sier Josephson videre.
Samarbeidet mellom Equinor og Anorak / NoA har vart i over et år, og ved å velge NoA Connect som mediebyrå ønsker Equinor å skape en mer integrert arbeidsmodell, der strategi, kreativitet og distribusjon jobber enda bedre sammen slik at helheten kommer raskere på bordet.
NoA Connect har det siste året hatt ansvar for Equinors aktiviteter i sosiale medier, og får nå et utvidet mandat som også inkluderer mediekjøp og strategisk rådgivning på tvers av kanaler, plattformer og flater. Beslutningen kommer etter en grundig vurdering av ulike alternativer og arbeidsmodeller, og er basert på troen på at en mer helhetlig tilnærming vil gi større effekt for merkevaren, både i det korte og i det lange bildet.
UM har vært Equinors mediebyråpartner i hele 23 år, og samarbeidet har vært preget av en rekke suksesser, blant annet gjennom kampanjer som Morgendagens helter, et omfattende navnebytte fra Statoil til Equinor og nybrottsarbeid innen innholdsmarkedsføring – som blant annet kommersiell podcast. Overgangen til NoA Connect gjelder det norske markedet, mens UM fortsetter å håndtere Equinors medieaktiviteter internasjonalt, med UM London som hovedpartner.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no