– Jeg har selv gründererfaring, og synes det er spennende å få være med på denne oppstarten, sier Paul Grønseth.

SEO-raketten Rocket har gått fra tre til åtte ansatte på et år

Har hentet inn Paul Grønseth fra Synlighet som ny SEO-spesialist.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

For et år siden møtte KOM24 det ferske markedsføringsbyrået Rocket, som ble startet av Magnus Strømnes Bøe, Vegard R. Garder og Erik Holland Haukebø.

Byrået spesialiserer seg på SEO, digital annonsering, rekruttering og CRO. Rocket er en del av NOVA Consulting Group, og har nesten tredoblet seg i antall ansatte siden oktober i fjor.

Daglig leder Strømnes Bøe fortalte for tolv måneder siden at ambisjonene var å bli et tosifret antall ansatte innen 2022. I dag teller Rocket åtte spesialister og nærmer seg målet.

Siste spesialist og SEO-konsulent inn er Paul Grønseth.

– Det er veldig fint og det kjennes riktig å bli en del av Rocket. Jeg har selv gründererfaring, og synes det er spennende å få være med på denne oppstarten, sier Grønseth til KOM24.

Fra baker og lærer til SEO

Han har tidligere jobbet i Viva Media og kommer sist fra Synlighet. I tillegg har han en variert bakgrunn før SEO-karrieren tok form.

– Jeg er utdannet lærer og har jobbet i Osloskolen i flere år, og i 2015 startet jeg et bakeri. Jeg har alltid hatt en gründer i magen, og synes startups er utrolig givende og spennende å jobbe med. Nå kommer jeg inn i et selskap som har hatt suksess det første året, men fortsatt kan kalles en startup. For meg er det det beste fra to verdener.

Grønseth er primært hentet inn til Rocket for å styrke SEO-laget på innholdsstrategi.

– Jeg har drevet mye med innhold gjennom eget foretak og ønsker å bidra med min erfaring for å avmystifisere hva SEO og godt innhold er.

– Først og fremst ønsker jeg å ufarliggjøre SEO, som i bunn og grunn handler om å utvikle nettsider og forretningsutvikling. Holdningen til Rocket om at inhousing er noe vi som byrå bør omfavne og spille på lag med syns jeg gir mening. Det å bidra til å rekruttere SEO’ere hos annonsører ser jeg fram til å bidra med også.

Fokus på fleksibilitet

Hans kjennskap til Rocket skyldes daglig leder Strømnes Bøe.

– Magnus er et kjent navn, og det med god grunn. Han har mye erfaring og bransjen vet at han er opptatt av å utvikle folk. Jeg har fulgt byrået siden oppstart, og jeg synes Rocket har hentet inn spennende og dyktige folk.

Vegard Moberg er leder for SEO i Rocket.

I januar kom Vegard Moberg inn som leder for SEO og partner inn i Rocket. Moberg har bakgrunn fra Amidays, i en tilsvarende rolle. Han er strålende fornøyd med å ha Grønseth på plass.

– Paul vil styrker oss på innholdsrådgivning og vil bidra til å sette innholdsstrategi i system for bedrifter. Bakgrunn hans fra pedagogikken er veldig verdifull for oss, en viktig oppgave vi har er å dele kunnskapen videre til klienter og bransjen generelt, sier Moberg til KOM24.

Rocket har hatt en klar rekrutteringsstrategi.

– Det er kanskje en klisjé å si at byråets mest viktige ressurs er de ansatte, men vi tar dette seriøst. Alle ansatte er medeiere i selskapet, vi har konkurransedyktige lønnsvilkår og vi investerer knallhardt i faglig utvikling. Eksterne mentorship, kurs og konferansedeltakelse til alle, og en post-covid-tilnærming til fleksibilitet gjør at vi tiltrekker oss de aller beste. Vi ansetter utelukkende erfarne konsulenter – dette setter klientene våre pris på, utdyper Moberg.

Powered by Labrador CMS