
Disse vant priser på Linkiaden
Det ble delt ut priser i fire ulike kategorier på Linkiaden tirsdag 8. april.
Dette var første gang Linkiaden ble arrangert, og det hele fant sted på Edderkoppen Scene i Oslo.
Juryen ble ledet av Fredrik Fornes, som dermed ikke kunne nomineres til noen priser.
Øvrige jurymedlemmer var sosiale medier-ekspert Susanne Bjerga Todnem, kommunikasjonssjef i Zaptec, Maiken Økland, samt markedsansvarlig og influenser Mari Hult.
Her er de ulike vinnerne fra prisutdelingen:
Årets stjerneskudd
Vinner: Erlend Haddeland
Øvrige nominerte: Mette Bugge, Kjersti Alnes og Mattis Bårnes.
Utdrag fra juryens begrunnelse:
«Av og til kommer det noen som bare tar plattformen med storm. Som dukker opp, litt fra intet, og får samtlige til å stoppe opp, smile litt – og lure på hva i all verden som nettopp traff oss. Årets stjerneskudd gjorde nettopp det. Ikke ved å rope høyest. Ikke ved å følge reglene. Men ved å gjøre LinkedIn på sin helt egne måte».

Årets ambassadør
Vinner: Ulf Andersen (NAV)
Øvrige nominerte: Stian Fjerdingen (Akan), Jan-Erik Halvorsen (View) og Meri Wiik (Essity).
Utdrag fra juryens begrunnelse:
«Årets pris går til en ambassadør som har funnet sin arena til å formidle samfunnskritisk info utover det tradisjonelle rommet. En person som, bevisst eller ubevisst, virkelig har funnet sitt eget talerør og sin egen nisje. Juryen er imponert over hvilken enorm kommunikasjonseffekt denne ene personen er med å skape for organisasjonen han representerer».
Årets bedrift
Vinner: Oljefondet
Øvrige nominerte: BDO Norge, Sjøfartsdirektoratet og Vipps.
Utdrag fra juryens begrunnelse:
«Det virker tydelig at bedriften tar LinkedIn på alvor, har dedikerte ressurser som jobber med dette, og de viser en god evne til å tilpasse innholdet til kanalen. De skriver på engelsk, gjør seg attraktive internasjonalt, og genererer godt engasjement på innleggene sine».
Årets profil
Vinner: Lars Hæhre
Øvrige nominerte: Erlend Haddeland, Ulf Andersen og Gøril Gjøystdal.
Utdrag fra juryens begrunnelse:
«Det var fryktelig tøff konkurranse i denne kategorien, som favner noen svært ulike profiler som alle har briljert på hver sin måte.
Juryen har imidlertid latt seg begeistre av hvordan særlig én av dem har klart å bruke plattformen til både å finne en tydelig nisje, skape gjenkjennelig innhold og gang på gang gi bøttevis av verdi til de som konsumerer innleggene».
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no