Omega Media fusjonerer med svenske Raw Digital
Det nye byrået skal hete Journey Group AB.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I juli måned snakket Omegas byråleder Erling Løken Andersen, om en mulig ekspansjon i det nordiske markedet innen et par år. Tirsdag ble fusjonen med svenske Raw Digital, som er gründet av Fredrik Viktorsson kjent.
– Vi gleder oss helt enormt. Dette var et nødvendig grep for Omega Media for å åpne muligheter med aktører utenfor Norden, sier en svært fornøyd byråleder til KOM24.
Andersen har aldri vært i tvil om at nordiske samarbeid som samler flere fagmiljøer, vil styrke byråenes posisjon fordi de kan dekke flere spesifikke tjenester i markedet.
– Enkeltvirksomheter gir flere utfordringer og kostnader, derfor har vi jobbet aktivt med å legge en skandinavisk ekspansjonsstrategi.
Tar med kunden på en reise
Med planer om å ekspandere til Sverige, kom han i kontakt med Viktorsson i Raw Digital.
– Vi hadde mange av de samme tankene om et felles byrå, og Raw Digital ligger nærme Omega Media i tjenesteprofil og tjenester, og vi begge satser sterkt på SEO.
Det ble derfor en naturlig match mellom de to byråene, som er døpt til Journey.
– Med Omega Media, savnet vi at navnet skulle fortelle kunden noe mer enn at vi jobber innenfor media. Vi følte at vi ikke var så identitetsbærende som vi ønsket.
Journey derimot, står for kundereisen og skal samle 50 ansatte fordelt på kontorer i Oslo og Stockholm.
– Innen neste år vil det være naturlig for oss å utvide til Danmark og Finland, og vi ser allerede etter egnede kontorer eller selskaper i København og Helsinki.
Staben utvides
Med fusjonen vil det komme flere ansettelser i løpet av de neste årene.
– Vi ansetter kontinuerlig og vil i løpet av september ønske flere rådgivere velkomne.
Andersen og Omega Mediaflyttet inn i nye lokaler på Skøyen i januar, og vil fortsette driften herfra. I Stockholm vil tidligere Raw Digital flytte inn i nye lokaler.
Det nye byrået vil levere et bredt spekter av digitale markedsføringstjenester, blant annet SEO/SEM, content marketing, design, webutvikling og e-commerce.
– Alle kunder og ansatte blir selvfølgelig med videre på den spennende reisen foran oss, lover Andersen.
Journey Group AB forventer å passere 75 millioner kroner i omsetning innen året er omme, og nærmere 100 millioner i 2022.