Går fra Warner Bros. Discovery til NPG Sport & Communication
Torbjørn Årsland melder overgang fra Warner Bros. Discovery til det nyetablerte sportsbyrået NPG Sport & Communication.
Det melder NPG Sport & Communication i en pressemelding.
Årsland har jobbet med TV-konsernets selskapskommunikasjon på nordisk nivå.
– Dette var et tilbud det var umulig å si nei til. Når man er glad i sport og jobber med kommunikasjon, og får denne muligheten da er det bare å slippe alt man har i hendene og løpe til Ullevaal, sier Årsland i pressemeldingen.
Årsland kommer fra stillingen som senior kommunikasjonsrådgiver, selskapskommunikasjon i Warner Bros. Discovery, og har de siste tre årene jobbet på nordisk nivå.
Han har vært i selskapet siden 2013, og begynte som tekstforfatter i kommunikasjonsavdelingen.
Siden 2015 har han jobbet med selskapskommunikasjon.
Årsland har vært sentral i kommunikasjonsarbeidet rundt mange av TV-husets store sportssatsinger, som lanseringen av Eliteserien og de tre siste olympiske lekene.
– Så vil jeg bare si tusen takk for den ti år lange festen til alle de utrolig fine folka i Warner Bros. Discovery i Nydalen. Det er en usannsynlig bra samling med mennesker som jeg kommer til å heie på og savne helt til jeg blir dement, sier Årsland.
Byråsjef Espen Skoland er strålende fornøyd med nysigneringen.
– «Tobben» er noe så befriende som en kreativ «corporate-rådgiver», blottet for voodoo-ord og staffasje. Han har erfaring fra arbeid med flere store kriser og noen av de største idrettsarrangementene som finnes i rettighetslandskapet. I tillegg har han jobbet internasjonalt med flere ulike toppledere. Det er svært verdifull kompetanse i denne bransjen, og vi gleder oss til å få ham med på laget, sitat Espen Skoland, daglig leder og partner i NPG Sport & Communication.
Torbjørn Årsland starter i NPG Sport & Communication i januar 2024.