I sin forrige jobb ba hun om å bli nedbemannet – nå har Meri Wiik fått ny jobb
– Stolt over å jobbe med merkevaren.
– Mitt forrige arbeidsforhold ble kort fordi det ikke møtte forventningene mine og det jeg var forespeilet. Jeg ba om å bli nedbemannet i en økonomisk vanskelig situasjon for selskapet fordi jeg mente det var best for både dem og meg.
Det sier Meri Wiik til KOM24.
Etter å ha gått uten fast jobb siden januar er hun nå ansatt som Customer marketing activation manager for Essity.
Der skal hun hovedsakelig jobbe med B2B-merkevaren, Tork. I tiden fremover er det spesielt slippet av Period Care-dispenseren til Tork og Libresse hun skal jobbe med markedsføring og kommunikasjon av.
– I tillegg er en stor del av jobben å støtte salgsapparatet og det globale markedsteamet og passe på at vårt prisvinnende arbeid med bærekraft og innovasjon kommer fram, forteller hun.
Dette er en jobb som betyr mye for henne.
– Hvem husker ikke Libresse sin kampanje fra 2019, Viva La Vulva, som feiret kvinnekroppen på en helt rå måte? Det gjør meg så stolt å jobbe med merkevaren Tork, som nå i August slipper en Period Care-dispenser sammen med nettopp Libresse for å fremme likestilling på arbeidsplasser og skole. Dette produktet har jeg, som har endometriose og kraftige månedlige blødninger, savnet. Hvorfor må vi ta med bind og tamponger, når dopapir finnes på toalettet?, sier hun.
Hun forteller at hun våkner ekstra tidlig for hun gleder seg sånn til å gå på jobb.
– Til nå er jeg helt overveldet av en fantastisk onboarding, etterlevelse av verdiene og inkludering på både nasjonalt og globalt nivå i Essity. Med tanke på at jeg er over gjennomsnittet opptatt av både arbeidsgivertilfredshet og kvinnehelse, er det veldig gøy å få jobbe med Tork sin nye dispenser for mensenprodukter, sier hun.
Rettelse: I en tidligere versjon av denne saken sto det at Wiik har vært uten fast jobb siden i fjor høst. Det stemmer ikke, det riktige er siden januar. Feilen ble retten 19.06.23, klokken 14.06.