Fjord Line og Nosleeptillbrooklyn skal samarbeide.

Fjord Line inngår samarbeid med Nosleeptillbrooklyn

Fjord Line, et av Norges største fergerederier, har valgt Nosleeptillbrooklyn som strategisk samarbeidspartner på markedsføring og design.

Publisert Sist oppdatert

Med økende konkurranse om reisebudsjettene og Norge som en enda mer attraktiv destinasjon for utenlandske turister, så Fjord Line behovet for å revitalisere sin merkevare for å styrke synlighet og tilstedeværelse i markedet, skriver de i en pressemelding.

Etter å ha vært innom både Pol og Schjærven de siste fire årene, valgte Fjord Line Nosleeptillbrooklyn etter en kort byråkonkurranse. 

Markedssjef Lina Lägel Pedersen sier at Nosleep hadde den beste kombinasjonen av strategisk forenkling, kreativ smartness og operasjonell forståelse for kategoriens utfordringer. 

– At byrået kan levere alt fra digital performance og medierådgivning til emosjonelle kreative konsepter, visuell identitet og brand experience gir oss både trygghet og muligheter. Faktisk var første gang vi kom i kontakt med byrået da de gjorde et digitalt og fysisk lanseringsevent av vårt nye hurtigskip FSTR under pandemien. Men egentlig var de et helt nytt bekjentskap for oss som til daglig forvalter merkevaren, sier Lägel Pedersen. 

Fjord Line har det siste året bygget opp en ny organisasjon som skal gjøre rederiet mer robust for fremtidig utvikling og nye behov i markedet. Dette inkluderer interne ressurser på design og kampanjearbeid på tvers av lokasjonene til selskapet, med fokus på Bergen og Hirtshals.

– Etter hvert som attraksjon i markeder som Danmark, Nederland og Tyskland blir viktigere, er tydelighet og emosjonell appell verktøy vi må bruke enda bedre og da må vi ha en partner som kan se helhet og komplettere oss i det daglige, sier Lägel Pedersen. 

Byråleder Aris Theophilakis er fornøyd med den utfordringen som Fjord Line har gitt byrået. 

– Vi har allerede samarbeidet en stund, og fått brukt mange av musklene på huset. Fjord Line er en av flere nye kunder som er nysgjerrige på strategisk helhet, enten inngangen deres er B2C/B2B salg, sponsorater eller merkevareopplevelser. Vi opplever god etterspørsel og er like positive som sommernatten er lang, avslutter han. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS