Mediekollega henter tidligere rekruttering til selskapet
– Hun ble rekruttert av meg som grafisk designer til Foll Reklamebyrå for noen år siden. Da hun søkte jobben som rekrutteringsrådgiver – falt mange brikker på plass hos meg, sier daglig leder.
I november i fjor endret Medievikar navn til Mediekollega. Bemanning- og rekrutteringsselskapet med daglig leder Marianne Thorvik i spissen, fortalte at navnebyttet skyldes at det nye navnet bedre beskrev kjernen i selskapet.
Siden navneendringen har Mediekollega gjort sin første rekruttering – til egne rekker.
Den første uken i januar, kunne Thorvik og selskapet ønske rekrutteringsrådgiver Thea Norstrøm, velkommen til kontoret i Møllergata i Oslo.
– Jeg brenner for media, kommunikasjon og ikke minst mennesker, og er ikke i tvil om at Mediekollega er rett sted for meg. Her er det fart, nytenkning og høy aktivitet. Jeg gleder meg til å jobbe med mange interessante kunder og sammen mine nye kolleger, sier Norstrøm, på Mediekollegas hjemmeside.
Hun tar med seg mer enn 15 års erfaring fra PR-, retail- og reklamebransjen, i bagasjen.
Thorvik sier Mediekollegas største suksessfaktor er bransjekunnskap – noe de vektlegger i høy grad, og særlig innen markedsføring, kommunikasjon og design. Hun kan også avsløre at hun kjente til Norstrøm fra tidligere.
– Hun ble rekruttert av meg som grafisk designer til Foll Reklamebyrå for noen år siden. Hun er en kreativ og kunnskapsrik person som tar med seg innsikt, kunnskap og erfaring fra mediebransjen. Da hun søkte jobben som rekrutteringsrådgiver – falt mange brikker på plass hos meg.
Thorvik legger til at den nye rådgiveren vil være en stor ressurs for de som trenger kompetanse blant annet innen design, prosjektledelse, sosiale medier og kommunikasjon.