Thomas Ege tar forbrukerkampen
Etter fem år i Sporveien har Thomas Ege nå startet som senior kommunikasjonsrådgiver i Forbrukerrådet
Etter fem år i Sporveien har Thomas Ege nå startet i stillingen som senior kommunikasjonsrådgiver i Forbrukerrådet.
Det melder Forbrukerrådet selv i en pressemelding.
Ege har mastergrad i sosiologi fra Universitetet i Oslo, har jobbet som konsulent i Dinamo, og som senior kommunikasjonsrådgiver i Skatteetaten. Ege har tidligere jobbet på desken i Vårt Land og i Dagbladet.
De siste fem årene har han vært kommunikasjonsrådgiver i Sporveien, og nå skal offentlig transport parkeres til fordel for forbrukerrettigheter.
– Forbrukerrådet har jeg fulgt med interesse en god stund. Samfunnsoppdraget og måten organisasjonen løser oppdraget på, tiltaler meg. Jeg gleder meg til å kaste meg over arbeidet med å gjøre samfunnet mer forbrukervennlig, sier Ege i pressemeldingen.
Forbrukerrådet fikk inn nesten 70 søknader til stillingen. Det var ingen enkel oppgave å plukke ut den beste kandidaten, ifølge Tove Bø Laundal, kommunikasjonssjef i Forbrukerrådet.
– Det var skyhøyt nivå på søkerne, men Thomas imponerte oss stort underveis i prosessen. Han er faglig svært kompetent, har formstøpt bakgrunn for oss og kan hoppe rett inn i arbeidet, sier hun.
Kommunikasjon viktig for forbrukerrettighetene
Kommunikasjon er et av de viktigste verktøyene for å nå Forbrukerrådets mål om å styrke forbrukernes muligheter til å utøve forbrukermakt. Forbrukeres stilling må sikres og styrkes, og Bø Laundal mener nyervervede Ege vil bidra til dette:
– Med Thomas’ bakgrunn og kompetanse er jeg sikker på at vi får nye kommunikasjonsfaglige verktøy for å kjempe forbrukernes sak.
Ege startet i stillingen 7. august.