Mills henter fra Tine og Mondelez
Frode Fimreite og Marthe Romnes er siste tilskudd og går inn i sentrale roller i Mills på Grünerløkka.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg er veldig ydmyk og glad for å ha fått muligheten til å være med på det store laget i Mills som skal få det norske folk til å spise mer plantebasert. Utfordringen er krevende, men også særdeles meningsfull. Fremtiden må bli mer plantebasert for Ola og Kari nordmann, sier Frode Fimreite i en pressemelding onsdag.
Han er ny kategoridirektør med spesielt ansvar for merkevarene Plantego’ og Delikat. Fimreite kommer fra TINE, hvor han gjennom en årrekke har hatt ulike roller, sist som direktør for TINE-merket. Han er også mangeårig medlem av styret i ANFO og i Elect.
Fimreite er takknemlig for mulighetene han har fått i TINE, men gleder seg til å bli kjent med nye kollegaer i Mills.
– De virker så langt rause, åpne og med en iboende iver etter å skape sammen med andre. Så dette lover veldig godt for reisen fremover, presiserer han.
– Ønsker å posisjonere oss tydeligere
Marthe Romnes er ny produktsjef, og vil ha ansvaret for postei og kaviar. Hun har de siste årene vært ansatt i Mondelez med ansvar for butikk-kampanjer. Hun har en mastergrad i Strategic Marketing fra London School of Business and Finance.
– Når muligheten til å jobbe hos Mills dukket opp måtte jeg bare ta den. Jeg har fulgt med på Mills lenge. Det de gjør innen innovasjon og bærekraft viser at de virkelig tar forbrukeren på alvor, og jeg opplever Mills som en av de fremste i bransjen. Jeg gleder meg til å få jobbe med de de fantastiske merkevarene og produktene i Mills sin portefølje, sier Marthe.
Marketingdirektør Lars Marius Lauten er glad over å få Marthe og Frode på laget.
– Alle kjenner til Mills, men vi ønsker å posisjonere oss tydeligere innen plantebasert og sunn mat, som vi produserer klimavennlig i Drammen og Fredrikstad. I dette arbeidet vil Marthe og Frode være helt sentrale. Jeg er sikker på at dette blir en bra match.